Pumpe + kirsebærreker

Lurer på om vi må gjøre noe med vår innvendige pumpe. Vi har nettopp fått 10 kirsebærreker i vårt 29 liters kar, og fått vite at noen av de har egg. For å klare å ta vare på flesteparten av yngelen vil vi gjerne vite om vi må gjøre noe med pumpa. Pumpa er denne sorten.

Har sett at noen har brukt tynne strømper utenpå, og noen også opprevne hover. Hva tror dere? Kan vi klare å oppfostre yngel uten å gjøre noe med pumpen?
Hei.

Mange filter vil ta rekeyngelen. En nyfødt reker er ikke mange ml, så det skal ikke mye til.
Nå er jeg ikke kjent med den pumpen der, og vet ikke hvor karftig den er og om den vil ta rekeyngelen.
For å være sikker ville jeg lakt filteret silk at det er rekevenlig. Som du sier kan du bruke en strømpe, oppklipte hover, nett osv. Det jeg har brukt jeg eit tynt lag med blåfilter som jeg har limt med silikon utenpå. Det er fungert veldig bra hos meg, og jeg vil anbefale deg å gjøre det på den måten om det er mulig på den pumpen du har da). Jeg har valgt å ikke bruke en strømpe på grunn av at det ikke ser så veldig fint ut.
Fisken mangnus.
Hvordan pumpe er det du har i rekekaret?
Og har du det filteret som skal vere inni pumpen pluss det du har limt utenpå da?
Du har vel ikke noen bilder?
Tilfeldig bekjentskap
© Eric Bodrock
Reklame for plussmedlemskap