Knust eggeskall til sandsnegle

Har fått med en liten blind-passasjer i javamosen jeg fikk i posten fra en beskjent. En liten sandsnegle. Synes den var ltt søt, så jeg fikk fanget den og flyttet den over i 16-literen hvor jeg ikke har noen algeeter.

Men så kom spørsmålet, kan jeg knuse eggeskall (nesten til mel) og blande inn i grusen? Sånn at snegla stakkar skal få litt kalk. Har brukt knust eggeskall som kalk-tilskudd før da jeg hadde høner, men dette er jo noe helt annet. Noen som har erfaring??
Inaktiv bruker
Hvis man saumfarer snegletrådene her så er det faktisk ikke uvanlig å bruke knuste eggeskall.
Sandsnegler er heldigvis ikke så avhengig av kalk i vannet som eplesnegler for eksempel. Har holdt sandsnegler i akvariene mine i flere år hvor vannet er både surt og bløtt uten at det ser ut som om de får problemer. Disse sneglene er veldig hardføre.
Flott!!
Hadde eplesnegle før, men de trivdes dårlig i mitt sure vann. Så det tok ikke lange tiden før jeg var sneglefri...
Bruker litt eggeskall for sikkerhetsskyld, og håper de er så hardføre som du sier.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap