Jeg har etterhvert fått meg en del typer med reker, og det er veldig forskjell på hvor godt/dårlig de tar seg ut i et kar, alt etter farge på grus, planter og bakgrunn, og type lys.
Har flere ganger blitt skuffet når jeg har puttet en type reke i et kar, for så å ende opp med å flytte de til et kar med annen innredning der de ser flotte ut.
Hadde vært knall med en tråd som viser og tipser om hvilken innredning de forskjellige rekene gjør seg best i! Så da forsøker jeg å starte med noen tips, og håper mange flere følger på
Mine gule reker -Neocaridina heteropoda "yellow", som jeg har i kjøkkenkaret seg jeg for eksempel nesten ikke, de går nesten i ett med den natursteinsgrå bakgrunnen og ser ikke særlig gule ut i dette karet. Lyset i karet er gulaktig, og grusen sort. Ikke vellykket, så disse må jeg flytte etter hvert. Mørkerøde kirsebærreker ser på den andre siden flotte ut her. Forsøkte også sorte biereker her, de vistes dårlig igjen.
Meget vellykket å ha kirsebærreker i et kar med aqua-glo lys og mørk bakgrunn, disse ser nesten selvøysende røde ut.
Nå har jeg en gjeng tigerreker -Caricina cf. cantonensis "tiger" som skal plasseres, vil gjerne ha tips om noen som har de i innredning der de vises godt! + Kar der gule reker lyser opp!
Bilde 1: Mørke kirsebærreker kjempefine her. Ikke vellykket: gule reker, blå reker, sorte biereker.
Bilde 2: Sorte biekreker -Caridina cf. cantonensis "bee" -synes godt på lys bakgrunn.
Håper dere poster bilder her. Er vi flinke blir det mye lettere å finne ut hvordan et kar skal se ut før man skaffer seg en ny rekeart. Veldig kjedelig å måtte starte på nytt igjen etter at de er i hus! Hadde vært flott både med bilder der rekene viser dårlig, og gode oppsett.