Rekesortering - hva gjør en med "taperne"?

Det er vanlig at oppdrettere som driver selektiv avl, sorterer bort individer de ikke ønsker avle videre på.

Jeg lurer da på hva dere gjør med "Taperne" i dette systemet?
om jeg får noen små med defekter, havner de oppi til scalarene.
Man kan alltids også selge dem billig, eller gi dem til dyrebutikker. Kommer an på hvor stor feilen er. Deformerte dyr burde nok avlives, men hvis du bare ikke vil avle på dem fordi fargen er feil eller ikke sterk nok er det ikke noe i veien for å selge eller gi dem bort.
Rekesortering er kult.. det driver eg med. Men eg liker mutanter og spennende fargekombinasjoner. De rekene en ikke vil ha kan en vel selge billigt eller gi de vekk til venner og kjente!! Reker er min greie!!
har selv ei temmelig "grov" sortering der jeg plukker unna de med aller kraftigst farger, men her er det da snakk om kanskje ei av 20 eller ei av 40 reker.
resten har jeg lagt ut for salg.

Så lenge man forteller ærlig hva man selger, og helst viser bilder av det også, så er det jo ingenting i veien for å selge de rekene man får til overs etter sorteringen her på Rubrikkforumet. Det er helt normalt, det. Det man IKKE skal gjøre, er selvfølgelig å skryte på seg mer enn hva det egentlig er som er til salgs. Man skriver ikke at de er "finere og flottere" enn hva de i virkeligheten er f.eks.

De gangene jeg har solgt bort-sorterte Røde krystallreker, som altså ikke får bli pga lite hvitfarge, så skriver jeg det i annonsen at de har mye rødt i seg. Og de går gjerne billigere enn de med mer hvitt i seg.

Er det derimot fine CRS reker med mye hvitt, så skriver jeg det også (jeg har noen Red Bee i mine CRS kolonier, så ofte er det veldig flotte CRS reker som selges)

Jeg har alltid bilder i annonsene mine av det som faktisk selges.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap