Indisk kloreke, klør

Kjøpte to kloreker i går, og de opplyste i butikken at hunnene ikke hadde klør. Jeg ville ha en av hvert kjønn, og det var den måten de skilte mellom kjønnene, ble det opplyst. Etter å ha lest i skalldyrbasen og sett på bildene som ligger der, finner jeg ingenting som underbygger den påstanden. Derimot ligger det et bilde der som viser en hun med yngel, og den hunnen har tydelig klør. Noen som vet noe om dette?

Rekene går nå i et kar med halvvoksne Sajica og Krobia sp. Xingu. noen som vet om de vil ende opp som hovedrett?

Fjelltorsk
Hmm
mener å si at hu reker også har klør bare betydelig mye mindre enn hannene
Hunnreken har også klør men de blir endel mindre. På unge individer kan jeg likevel ikke se kjønnsforskjell i det hele tatt men kanskje andre kan. Mine går i ett selskapsakvarium og de klarer å holde bestanden ved like helt av seg selv. Jeg har hatt noen større fisk i akvariumet også men det så ikke ut til at det minket på rekene av den grunn.

Hva ga du for rekene i butikk?
Sebraciklide:

Takk for tilbakemeldingen. Var i en annen forretning i dag, der en av medarbeiderne selv hadde hatt kloreke, og jeg fikk samme svar fra han som fra deg og Helge. Så nå får jeg se nøye etter når jeg kommer hjem om det likevel finnes noen klør på den jeg tror er en hun. Ha en forsatt fin helg.

Helge:
Jeg har fått forskjellige tilbakemeldinger fra annet hold ang. om rekene vil ende opp som kosttilskudd, men jeg får la dem gå en stund der de er og se, for ellers må jeg ut og kjøpe enda et kar. Og det begynner å bli mange av dem. Tror jeg betalte kr. 80-90 pr. stk. Kjæresten min påstår det var nøyaktig 89, men hun prøver bare å skryte på seg en hukommelse.

Ha en fortsatt fin helg begge to.

Fjelltorsk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap