- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Trodde brokoli var den store suksessen jeg
Trodde brokoli var den store suksessen jeg
Postet 27.05.09 kl 20:35
Postet 27.05.09 kl 20:49
Postet 27.05.09 kl 21:25
Det tar bare litt tid...
i morgo tidlig finn du dei nok på brokkolien. Mine eplesnegler liker brokkoli kjempegodt. Evt kan du forvelle den. (grønnsaken, ikkje sneglen...Slipp den i kokende vann og ta den over i kaldt straks. Da blir den mjukere.
Kan ligge i akvariet i opp til 1,5 døgn max.
Kan ligge i akvariet i opp til 1,5 døgn max.
Postet 27.05.09 kl 21:41
Postet 27.05.09 kl 21:42
Postet 27.05.09 kl 21:42
Postet 27.05.09 kl 21:57
Postet 27.05.09 kl 22:18
Postet 27.05.09 kl 22:22
Det er bare kjempe eplene som har skarpe " tenner" og kan klare og gnafse i seg harde grønnsaker. Du fikk tak i kjempe epler av meg nå, de må du prøve med kinakål for det elsker de. Sebra epler og marisa epler er også snegler med skarpere tenner enn vanlige epler. De spiser det hardeste på kinakålen som bare det. Kokt potet, blomkål, brokkoli og gulerot går det mye av hos meg. Pluss kinakål som kjempene får i 270 litern. De spiser opp et stort blad i løpet av natta, men de får jo god hjelp av mine malawier også da.
Mona o: Den var god den der skritt telleren din...he he
Mona o: Den var god den der skritt telleren din...he he
Postet 27.05.09 kl 22:34
hvem trenger tv når de har snegler? Hehe. har sittet og studert dem nå i lang tid.
Agurken har til nå fristet et par gule epler, samt en av kjempe eplene. Og så har ene sullen slept seg bort og ligger og koser seg på enden av agurkbiten. Og så koser sugemallene seg med brokoli og agurk, tror sullen ble litt fornærmet i sted, for da måtte to gule epler på død og liv krangle om hvem som skulle klatre over hvem for å kunne passere - samtidig som sullen prøvde så godt den kunne å få komme nær nok agurken til å suge seg fast der, hehe. og som om ikke den ble forstyrret nok, kom en sugemalle i tillegg, og ville ha agurken for seg selv. hehe
i morgen skal jeg prøve å koke brokolien - hvor lenge skal den koke?
og så kjøpe salat til dem.
Agurken har til nå fristet et par gule epler, samt en av kjempe eplene. Og så har ene sullen slept seg bort og ligger og koser seg på enden av agurkbiten. Og så koser sugemallene seg med brokoli og agurk, tror sullen ble litt fornærmet i sted, for da måtte to gule epler på død og liv krangle om hvem som skulle klatre over hvem for å kunne passere - samtidig som sullen prøvde så godt den kunne å få komme nær nok agurken til å suge seg fast der, hehe. og som om ikke den ble forstyrret nok, kom en sugemalle i tillegg, og ville ha agurken for seg selv. hehe
i morgen skal jeg prøve å koke brokolien - hvor lenge skal den koke?
og så kjøpe salat til dem.
Postet 27.05.09 kl 22:41
Postet 27.05.09 kl 22:52