Snegle-blindpassasjer-id

Når jeg så igjennom noen bilder jeg nettopp hadde tatt, oppdaget jeg en liten blindpassasjer på skallet til en Pagodesnegl.

Pagodesneglene er nylig innkjøpt via Imazo, og fra før er det følgende andre snegler i dette karet: Skive- Sand- Tiger- og Sebrasnegler.

Nå er spørsmålet: Hva er dette for en krabat?
Synes ikke det ligner på skivesnegl eller sandsnegl. Tiger- og sebra formerer seg normalt ikke i akvarier.

Kan det da være en Pagodesneglunge, eller er det en helt annen art som har haiket med fra Imazo?
Synes selv kanskje det lignet på en sebra eplesnegle?

Dette er nok
En damsnegle vil jeg tro... jeg har et par tusen ekstra, om du vil ha...
Dette er en liten pagodul beibi. Jeg fikk masse sånne fra mine pagger og de ble ganske store så jeg begynte å se tagger på de men nå er alle borte. Den liker å sitte på glasset og helt nede ved sandkanten. Bak pumpa var det også mange som holdt til. Er nesten helt sikker på at den er en liten paggedul....gratulerer. Håper du får de til å vokse og bli store. Jeg hadde så mange som 9 små en stund og da hadde jeg bare 7 voksne. Men alle små kom bort og det rare er at jeg ikke har funnet et eneste tomt skall. Nå har jeg kjempe mange pagger og ingen små. Mulig paggene ikke er kjønnsmodne enda for de er ikke så store enda. Lykke til..
Funnet 2 stk som jeg har plukket ut (se bilde).
Tøfft!!
Da må jeg sjekke mine "damsnegler" i Pagodekaret... Kan være jeg har småtasser jeg også da
Kyllingen
Funnet 2 stk som jeg har plukket ut (se bilde).

Jepp dette er små paggodutter. Er de ikke søte? Etterhvert så vil de få fasongen til foreldrene og små tagger stikker ut. Tenk dere hvis de skulle være født med tagger gutter!!! Håper jeg også får små pagodutter igjen. )
Jeg tror det ligger bilder av mine små pagodutter i sneglebasen.
Eg har fem voksne pagoder og lurte på kossen disse formerer seg. Er det noen som vet? Kor mange egg og unger pr.kull og kossen ser eggene ut etc. Takker for svar.
Heidi Ingdal
Etterhvert så vil de få fasongen til foreldrene og små tagger stikker ut. Tenk dere hvis de skulle være født med tagger gutter!!!

Heidi skriver FØDT.
Jeg så heller ikke noe egg, og tviler på at evnt egg ville fått tid til å klekke på den korte stunden det gikk fra de ankom, til jeg oppdaget den første lille.

Mer enn det har jeg ikke forsket på saken.
Ja disse legger ikke egg men føder levende unger. Jeg vet ikke hvordan de formerer seg ,om de må være en av hvert kjønn eller om de er tvekjønnet. Det fødes en unge pr gang ganske ofte for jeg fikk 9 stykker på rappen da jeg bare hadde 7 store. De føder levende unger sånn som sullene også gjør. Da er det en lettelse å ikke ha utviklet taggene.....
Men eg har lest at de bare lever 6 mnder. Er dette sant?? Har Dere eerfrart noe om dette??
Det jeg har lest er at de max lever 6 mnd i akvarium pga at de er vanskelige å få til å spise, slik at de rett og slett sulter ihjel. De som er store er veldig late og lite aktive så de ligger bare for det meste i ro og jeg syns at de får i seg for lite mat når de bare ligger der. Så jeg legger mat ved siden av de største og da spiser de. De som er små er aktive og overalt i karet og de spiser av alt. Så det gjenstår å se hvor lenge de varer. Jeg skjønner godt at de store sulter ihjel når de ikke gidder å røre på seg. Vi får prøve å dele på erfaringer rundt dette tror jeg. Jeg har ikke hatt mine et halvt år enda så det gjenstår å se....Jeg vil at de skal leve lenge og kommer til å gjøre alt for å få til det.
Late.. Hehe! Takker for svar!
Turbosnegle
...mistet den ene på søndag. Disse ligger jo mye, ofte og lenge i ro. Men så kjente jeg en syk stank fra Sakura karet mitt... Stappet nesen oppi, og holdt faktisk på å få hjerteflimmer og lungestans på engang... Greit at eplesnegler også lukter... men fytti&%¤#%&/( hva denne Turbosneglen klarte å lukte!!! Heeeelt forferdelig!!! Må jo bytte vann hver dag nå 1 uke fremover, stanken vil ikke bort! Og for å være helt sikker på at det var denne, så luktet jeg oppi skallet etter jeg tok det ut.. Det var da jeg angret mest....

Bare en liten snegle histore
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap