Skillnad på blå och mörkblå tiger?

Vad är det egentligen för skillnad mellan blå och mörkblå tiger?

På vissa sajter på internet ser man bilder på mörkblå tiger som har röd tigrering och är lite brunröda på ryggen.

Jag har några sådana själv.
Men jag har också räkor med svart tigrering som är precis lika mörkt blå som dom med röd tigrering.

Så vad är egentligen en mörkblå tiger?

En räka med röd tigrering eller det är hur mörk den blå färgen är?
Och och så fall, var går gränsen för nyansen på blått?

Finns den nån gradering som det gör på t ex svarta tigrar?
Blåtiger reker har forskjeligge grader av blåfargen. De mørke blåtigrene er dyrere enn de som er transparente. Så de blir delt oppi hvor mye blått rekene har og prisklasser. De mørke blir solgt som deep blue tiger og er mye dyrere.

Bilde1:Vanlig blåtigerreke
Bilde2eep blue tigerreke

Hva som er finest er smak og behag!
Jag har köpt 17 räkor som blå tiger och betalat för blå tiger.
Och jag har köpt 10 räkor som mörkblå tiger och betalat för mörkblå tiger.
Men dom har ***samma*** blå färg allihop, d v s den mörka blå färg som ditt foto på mörkblå tiger visar.

I gruppen av "blå tiger" finns 3 räkor med röd tigrering, alla andra, även de som är köpta som mörkblå tiger har svart tigrering.

Och jag har sett sajter som säljer mörkblå tiger där det klart står att mörkblå tiger har röd tigrering och lite brunröda på ryggen.

Det var därför jag undrade om definitionen på mörkblå tiger förutsätter röd tigrering.

För som sagt, både mina blå och mörkblå är alla lika mörkblå...
Da har du gjort en god deal. Du har fått alle deep blue tiger, yellow eyes. Det er jo bra. Så nå gjelder det å selektere og oppdrette på den fargekombinasjoene du vil ha. De med rødt skjær på seg har jeg ikke sett før men lykke til.

Det finnes mange fargevariasjoner innenfor rekehobben og det gjelder å drette på den fargen du liker..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap