Hvordan feste ned agurk, salat osv osv til bunnen

Hvordan fester dere ned agurk og annen sneglemat så det ikke flyter? Jeg synes liksom ikke det ser så pent ut med masse gafler i akvariet. Bruker gafler nå da, i mangel på ide om annet.

Her går salat og agurk rett ned, skal si de koser seg. men jeg må stadig kjøpe nye planter også, så det ser ut som om det er snadder også , hehe, desverre.

skal kjøpe brokoli og gulrot og koke til dem når jeg skal på butikken neste gang
En fôrekrok!

Ser her på Bestillingernr. 21.
Jeg bruker bare en liten rustfri tskje som jeg stikker i den ene enden av agurkbiten å graver tskjea litt ned.
jeg bruker også skje-trikset...også har jeg knytt fast en liten meter med fiskesnøre som jeg henger over kanten så kan jeg bare fiske opp igjen skjea etterpå)
Hvordan feste ned agurk, salat osv osv til bunnen
Jeg tar og fester agurken med en strikk rundt en liten sten.
god ide med snøre i, så man slipper nedi med hele armene hever gang man skal skifte.

Hvordan ser foresten deres planter ut, ? Her må jeg stadig kjøpe nye, for sneglene spiser dem opp. Ikke så populært fra min side, men det ser ut som om de liker dem ..... jaja. Synd at planter er så dyre.

får pøse på med agurk og annen snadder, så kanskje de lar dem være i fred.

MEN en ting jeg lurer på - hvis de spiser og spiser - vil de ikke da veldig fort blir veldig store, i forhold til om jeg ikke mater dem?

Prøver å gi dem reke og kreps for også, men dette er det fiskene som spiser.
har ikke snegler så plantene mine er fine de sikker på at det er beboerene dine som spiser de opp så det ikke bare er litt lite næring til de? hadde snegler i forrige karet mitt men det var bare litt hull hist og pist på bladene, det med vekst osv får noen andre svare på for der er jeg blank..
Hehe, her spises plantene direkte opp, de deles opp i smått og flyter rundt til de samler seg i en ende, og så henger en hel gjeng snegler seg på, og gumler i vei.
Hvordan snegler har du? Jeg har Eplesnegler & Rød posthornsnegler og mine planter får stå ifred.. Ihvertfall de plantene jeg har nå. (Sverdplanter, ludwigia, hygrophila, javamose og Bolbitis heudelotii)
skal vi se:

sandsnegler
eplesnegler
kjempe eplesnegler
posthorn snegler

men mulig jer har feil sort planter. har noen som lett løser seg opp. De var veldig store og pene da jeg kjøpte dem, men det er de ikke nå lenger, hehe. Sverdplantene får fred. har til og med sunket så dypt at jeg har kjøpt plastplanter *rødme*
Ok Jeg tror det er Kjempe eplesneglene som angriper plantene dine.. De er kjente for å gjøre det vist de ikke har annen mat tilgjengelig så og si hele tiden, var ihvertfall det en kompis av meg fortalte meg om de. :-S
Det er kjempeeplesneglen som eter opp alt. Jeg satt mine inn for 3 dager siden. Snart har de spist opp alle flyteplanter og eter seg gjennom andre planter også. Vurderer å fjerne dem. Jeg har agurk og salat til dem, men de bryr seg ikke om det. Det er kun mallene som gjør.
Hehe, mine vokser som bare det, har nesten blittt dobbelt så store siden jeg kjøpte dem.

Men heldigvis så koser de seg med maten jeg legger nedi også og ikke bare plantene, selv om de tar dem også-.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap