Dyr blindpasasjer på gratis rot

Var på dyrebutikken i dag og skulle kjøpe noe planter. Fikk en liten rot gratis og stakk fornøyd hjem. Kommer hjem, tar rota ut av plastikkposen for å koke, og får øye på noe mørkebrunt og gult. Der satt jammenmeg en Anatome Helena, eller jegersnegle. Denne koster mellom 50-60 kroner, så det hadde jo vært en hyggelig overraskelse hadde det ikke vært for at jeg har masse andre snegler. Den overnatter i et litermål til jeg får tatt den med tilbake til butikken på mandag.

Med mindre noen i Ålesund har lyst på en gratis jegersnegle?
Akkurat: I det ene akvariet har jeg oppdret på pestsnegler, altså, jeg vil beholde dem. I det andre så har jeg relativt små tiger- og sebrasnegler, og en veldig liten eplesnegle.
Det er der de sistnevnte sneglene er.
Like store som jegersneglen og mindre.
Okei
da blir nokk de som er mindre spist da er det nokk ikke noe anet en å gøre er å selge dm :=)
Søkte på koking av rot, og da kom dette opp. men det var det med sneglen som fikk meg til å skrive.

Jegersneglene, hvor store er disse? kan man ha dem sammen med eplesnegler, eller tar de disse også, og ikke bare pestsneglene?
Jegersnegler spiser nok alle andre enn sine egne...
De største mine er vel ca 2 cm store. Det står forresten en del om dem i basen, bare å søke på jegersnegle.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap