Mate snegler?

Angrer nesten litt på at jeg ikke tok vare på noen pest snegler i det stille stående plante "akvariet" jeg har i vinduskarmen. Så kunne jeg matet de litt fra tid til annen.. For nå er alle borte vekk.

Men hva skal jeg mate sneglene med nå?

Jeg har bare snegler og planter.
Sånne jegersnegler. "Anatomene helena" er nok feil skrevet, men skjønner sikkert om du har de selv.
De spiser nok alt de kommer over, men i og med at de er carnivore (kjøtteter), så ville jeg gitt de et for for kjøttetende fisker.
Jeg har også jegersnegle og har lurt på det samme. Jeg har ikke gitt de noe, regnet med at de overlever på gammelt fiskefor. Men de er blitt litt hvitere i skallet, så de mangler kanskje noe???

Hva slags mat er for kjøttetere??
S_Dreams
De spiser nok alt de kommer over, men i og med at de er carnivore (kjøtteter), så ville jeg gitt de et for for kjøttetende fisker.

Takker for tipset. Det skal jeg spørre om neste gang jeg er på dyrebutikken med penger i lomma.
Therese Paulsen
Mygglarver ;)

Bor rett ved huldretjenn (Eidsvoll) .. Men ikke funnet ut åssen og når de skal fanges.. Lyst til å "fylle" fryseren med det.
Inaktiv bruker
Jeg kjøper et brett med frosne mygglarver på dyrebutikken. Mye enklere
Eini Brox
Jeg kjøper et brett med frosne mygglarver på dyrebutikken. Mye enklere :)

Har null inntekt.. Så penger går til min egen mat.
Fange mygglarver
du får kjøpt/bestilt daphniehov i de fleste akvasjapper, husk lang skaft. Ei bøtte med vann å fang så mye du orker; vel hjemme sil døm ut å skyll godt i kaldt vann. Frys døm som plater eller isterninger. Jeg bruker selv mye av det. Bruker du det som levende for så slå av pumpa til det er spist opp.

Per
PS. nei jeg er ikke plaga av mygg på akva rommet hehe

Per
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap