Vanskelig og få tak i rød mangrovekrabbe?

som i topic... hun skulle undersøke her på Zoo1 om hun fikk tak i. hun sa hun hadde hørt med noen danske levrandører før og de hadde sagt at rød mangrovekrabbe ikke var lovlig i norge???
Jeg har 2. De er kjøpt på Dahls Dyrerike i Moss.

Litt langt unna for deg, men det er iallefall i salg i Norge. Har også sett de på TAM Alna i Oslo
De har inne noen på TAM Lade i Trondheim også.

-Tim
Tim
De har inne noen på TAM Lade i Trondheim også. -Tim

TAM i Trondheim er ikke det naboen ved XXL? skal til trondheim nå i ferien men tror du dem klarer en biltur på 6 timer?
6 timer burde gå bra dersom temperaturen er ok.

TAM holder til i Lade Arena som er er ett stykke bortenfor XXL. Den som var i samme bygget het Dyrenes verden og er lagt ned. Det er samme gaten.

Sist jeg var der hadde de 3stk.

-Tim
Stemmer. men dyrenes verden ble ikke den bare flyttet da? noen som vet ca pris på disse?
Dyrenes verden flyttet TIL samme bygget som XXL. Lagt ned noe senere.

Stod ikke noe pris på krabbene. De går i et utstillingskar men regner med de selges.

-Tim
er første gang jeg prøver krabbe, så lurer litt på dere som har i fra før. hva dere forer med? ser i profilen på rød mangrovekrabbe at den trenger vegetabilsk tilskudd? squash og slikt?
Du får kjøpt Krabbe/rekefor

-Tim
Jeg betalte 89 kr pr stk for mine.

Har dette foret til de, men elsker også disse og agurk /squash.

Herlig søte når de tar maten i klørne og bærer med seg!

Generelt sett, mine spiser alt. (Også kampfisker.....)

Hæ? Kampfisker? En som døde da går jeg utfra?

-Tim
Siljee
Jeg betalte 89 kr pr stk for mine. Har [URLBLOCK1] foret til de, men elsker også [URLBLOCK2]og agurk /squash. Herlig søte når de tar maten i klørne og bærer med seg! Generelt sett, mine spiser alt. (Også kampfisker.....)

okei, var inne og så på "crabby" karet ditt på profilen din men ser ikke ut som de har mye "fast land" og krabbe opp på? går det fint uten land også?
Bildet er litt misvisende.

De bodde kun slik i noen dager, pga ominredning. (Og de kommer seg opp på pumpa og satt der og speidet

Jeg skla få tatt et bilde av nåsituasjon og lastet opp.
den skal ikke være vanskelig å få tak i, har tilogmed fått tak i den her i mosjøen, så regner nesten med at zoo1 klarer få tak i.
Hadde selv problemer med denne saken, for den er en jævel til å klatre, så dan stakk av ofte..
krabber må ha mat med mye kalk i til skallet... men de spiser nok det meste ja. men frossen artemia er bra for dem..og de må ha ett land område og høy fuktighet pass på at karet er tett. ellers kan de stikke av. og helst brakkvann
Her ser dere et bilde av oppsettet mitt sålangt kom gjenre med innspill
Pål Laumann
den skal ikke være vanskelig å få tak i, har tilogmed fått tak i den her i mosjøen, så regner nesten med at zoo1 klarer få tak i. Hadde selv problemer med denne saken, for den er en jævel til å klatre, så dan stakk av ofte..

fikk bekreftet i dag at hun fikk tak i. men levrandøren var fri på lager og hadde bestilt opp flere, så tar nok noen uker.

Kan hende jeg satser på at de overlever en biltur på 6 timer. (tenker å kjøpe i Tr.heim da)

bør jeg holde en alene i karet eller en hunn og en hann?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap