Kirsebærreke eller???

Kjøpt ei kirsebærreke til kar med bare guppy yngle før jeg dro på ferie...va borte ca 4 uker. Kommet hjem å alt va i orden med kar bortsett fra tusenvis snegler men fisk va frisk, vann verdi va ok, kirsebærreke va der å holdte på med 'jobben' sin. De siste 4 dager har æ ikkje sett en teng av kirsebærreke. No, noe minuter sia, når jeg holdt på å rense yngle kar, kommet æ på noe merkelig greie! Der, på bunn, satt en svart, nesten edderkopp ligende greie, med en yngle i 'munnen'. Jeg tok den ut, å heldigvis svamt ynglen bort, satt den i en kopp, å begynt å studiere den. Men anner IKKE hva den er! Er det mulig at kirsebærreken ar endret seg til denne skummert liten kryp? Hva skal jeg gjør med den? Hjelp?
Det der er et insekt av et eller annet slag. Ser mange som får øyenstikkerlarver og mye annet rart i akvariene sine om sommeren.

Det er i hvert fall 100% garantert ikke kirsebærreka som har blitt forvandlet

Men mulig dette insektet har fått tak i reka og spist den, jeg aner ikke om det er mulig.

Du kan jo ta en titt på denne siden og se om du finner noe lignende. Det er litt vanskelig å se detaljer på bildene dine
Det der er definitivt en øyenstikkerlarve. 6 bein, klumpete gode, "leddet" kropp, med noe som ser ut som små pigger på haletippen.

Vidar
Bruke dem å spise fisk/yngle??? Men lure ennå på om hvor reken har blitt da? hmmm.... Men takk for svar!!
Mener å ha hørt at de tar småfisk og yngel ja.
Oi....javel, bra at æ fjernet den da! Bare håper at den fikk seg ikkje mange af dem. Må nok passe på mer og bedre at lok e på. (ha en fem åring som liker å se på babier)

Takk igjen for hjelp/svar alle sammen
Vidar Øierås
Det der er definitivt en øyenstikkerlarve. 6 bein, klumpete gode, "leddet" kropp, med noe som ser ut som små pigger på haletippen. Vidar

Er det mulig det er flere sånne der inne no? Har renset akvarie, å letet hele dagen etter flere....fant ingen men...mulig eller?
Sjekk igjen om et par dager. Kan jo være noen små igjen der.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap