- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kirsebærreke eller???
Kirsebærreke eller???
Kjøpt ei kirsebærreke til kar med bare guppy yngle før jeg dro på ferie...va borte ca 4 uker. Kommet hjem å alt va i orden med kar bortsett fra tusenvis snegler men fisk va frisk, vann verdi va ok, kirsebærreke va der å holdte på med 'jobben' sin. De siste 4 dager har æ ikkje sett en teng av kirsebærreke. No, noe minuter sia, når jeg holdt på å rense yngle kar, kommet æ på noe merkelig greie! Der, på bunn, satt en svart, nesten edderkopp ligende greie, med en yngle i 'munnen'. Jeg tok den ut, å heldigvis svamt ynglen bort, satt den i en kopp, å begynt å studiere den. Men anner IKKE hva den er! Er det mulig at kirsebærreken ar endret seg til denne skummert liten kryp? Hva skal jeg gjør med den? Hjelp?
Postet 25.07.09 kl 01:11
Det der er et insekt av et eller annet slag. Ser mange som får øyenstikkerlarver og mye annet rart i akvariene sine om sommeren.
Det er i hvert fall 100% garantert ikke kirsebærreka som har blitt forvandlet
Men mulig dette insektet har fått tak i reka og spist den, jeg aner ikke om det er mulig.
Du kan jo ta en titt på denne siden og se om du finner noe lignende. Det er litt vanskelig å se detaljer på bildene dine
Det er i hvert fall 100% garantert ikke kirsebærreka som har blitt forvandlet
Men mulig dette insektet har fått tak i reka og spist den, jeg aner ikke om det er mulig.
Du kan jo ta en titt på denne siden og se om du finner noe lignende. Det er litt vanskelig å se detaljer på bildene dine
Postet 25.07.09 kl 09:41
Postet 25.07.09 kl 09:53
Postet 25.07.09 kl 16:15
Postet 25.07.09 kl 16:34
Postet 25.07.09 kl 16:55
Postet 25.07.09 kl 23:37
Postet 25.07.09 kl 23:41