Hva skal jeg gjøre med disse sandsneglene.

Jeg vil ha vekk sneglene mine hva skal jeg gjøre.

De har blitt alt for mange og de er store!

ER glad for alle tips!
Selg dem til noen som vil ha
Enkelt valg
Praktbotia eller Esha mot snegler
Begge er like effektive..
Kjøpt 2 små praktbotia og 2 store så går det er par dager å vips
En 20 Ml Esha til rundt 100 lappen holder til 300 L om jeg ikke husker feil

Løsning nr 3... Som tar lang tid og mye styr... Plukk de ut og send de til meg Betaler frakt Men burde forsatt ha et par Botia til å rydde opp småttisene vis du vil bli kvitt de også da
Jegersnegler tar sandsnegler. Mange som selger dem her på forumet.
Kan jeg plukke ut alle og hive dem i skogen???
Hvis du innfører pestsnegler så vil det kanskje begrense populasjonen noe, det har ihvertfall tilsynelatende hatt den (utilsiktede) effekten i mitt akvarium.
Høhø, du kan sende de til meg? :p

Neida, kjøp jegersnegler. de er supre!
Altså, de tar ikke så mye plass, sees nesten ikke ü
Mine har tatt knekken på alle skivesneglene nå på en uke. du kan jo bare selge jegersneglene når de er ferdige ^^
Hive dem i skogen har vel ikke noe for seg, hva med å plukke dem ut og gi dem til dyrebutikker eller selge dem for en billig penge her på forumet? Så tjener du litt penger for bryet med å plukke dem lissom
Det er forbudt å sette ut dyr i Norge, sandsnegler hører ikke hjemme i naturen her. Hvis du ikke orker å gi dem bort eller selge får du heller avlive dem, men jeg ville definitivt valgt å gi bort først og fremst siden du likevel hadde tenkt å plukke dem ut. Kanskje får du tilgodelapp på en dyrebutikk hvis du gir dem bort til butikken?
Har yngel av kongo munnrugere i et kar der det også var sandsnegler.
Hørte at disse skulle spise skivesnegler,men av mangel på dette har de spist sandsneglene.Nå ligger det en haug med skall i et hjørne av karet,uvisst om det i det hele tatt er mer liv i grusen.
Dette er min erfaring om hvordan bli kvitt sandsnegler,uten at jeg ville det...
Du er sikker på at det er sandsnegler og ikke skivesnegler som er problemet?

kulefisk er mitt forslag.
Plussmedlem
darwin
Du er sikker på at det er sandsnegler og ikke skivesnegler som er problemet? kulefisk er mitt forslag.

Ville ikke brukt kulefisk som botemiddel mot snegler. De kan fort bli "botemiddel" mot alt annet i karet også.
låne en kulefisk eller karantenekar?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap