Eh...to snegler........

Jeg har to snegler av samme art, de har tidligere stått i hvert sitt akvarie, men må nå stå sammen pga kampfiskangrep. Dumt spørsmål men....... Vil to snegler sammen gi en haug med snegle babyer???? Er ikke så interessert i det i grunnen...
Inaktiv bruker
Det er avhengig av hvilke snegler du har. Om det ikke er av de som er tvekjønnet og du bare trenger en av for å få hundre, så er det vel ikke så stor fare for at du får masse sneglebabyer =)
det er enten to sebraeplesnegler eller to posthornsnegler......heller mest mot posthornsegler da jeg synes utseende matcher bedre...
Det holder ikke bare å ha to. Du må ha en av hvert kjønn
Det blir ikke sneglebabyer med mindre den ene er hunn og den andre er hann. Og det vet du jo ikke, så du må i grunnen bare sette dem sammen og se.

Når det er sagt, så er eplesneglenes egg de letteste å bli kvitt siden de legger en fullt synlig "babymais" (eggklump som ser ut som en liten maiskolbe) over vannflaten.
Gjør det til en vane å ta en kikk oppunder lysarmaturet eller under dekkglasset hver dag, så finner du raskt ut om de har lagt egg. Da bare brekker du løs eggklasen og kaster den. Evt sender den til noen som har lyst på egg

Det er altså enkelt å kvitte seg med uønskede egg fra akkurat eplesneglene. Du MÅ ikke få uønskede snegleunger om du ikke vil.
så flott Da håper jeg de er av samme kjønn da, så er det problemet løst Hvis ikke hørtes det jo enkelt ut å bli kvitt eggene å da. Tusen takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap