Kan man ha eplesnegler og jegersnegler i samme akvariet?

Jepp, det lurer jeg på..har ett på 110 liter med guppy, ancistrus og neontetra. og litt for mye alger og pestsnegler enn ønskelig. Håpte kanskje disse kunne rydde litt?
De kommer høyst sannsynlig til å "rydde" i eplesneglene også...
ja, det var det jeg fryktet..men det er vel ikke noen annen måte å fjerne pestsnegler på?

Er eplesnegler flittige på grønnalger da? er plaget med grønt belegg på sanda..
Eplesnegler tar ikke grønnalger på sanden.
De sklir glatt over her hos meg,for jeg satte inne eplesnegler i et slikt kar der jeg har vært plaget med dette i den siste tiden
Lis
Er eplesnegler flittige på grønnalger da? er plaget med grønt belegg på sanda..

Det er noe muffens når sanden blir grønn... Klarer du å beskrive grønnfargen litt nærmere? Er den dyp blågrønn, eller er den friskt mosegrønn?

Det kan være at du har for finkornet sand. Jeg har inntrykk av at det er kun da algeproblemene kommer på det området, når bunnlaget ikke har sirkulasjon. Hva slags type sand er det? Jeg har aldri hatt alger på bunnen, men jeg har Corydoras i alle mine akvarier og de snur bunnlaget hver dag der de roter rundt med bartene sine. Ingen alger som får ligge i fred og "sole seg" da :p

Hvor mange timer i døgnet har du lyset påslått over akvariet? For mange lystimer er ofte en årsak til uønsket algevekst.
Kan du også nevne noe om hva slags vannbytterutiner du har? Hvor ofte og hvor mye skifter du vann?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap