- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Red bee med kirsebærreker?
Red bee med kirsebærreker?
Postet 13.08.09 kl 15:23
De vil nok ikke kunne krysse seg for Red bee er Cardinia pg Kirsebær er Neocardinia.
Men, kirsebærrekene kan, såvidt jeg har forstått utkonkurrere andre.
Om oppdrett har jeg ingen anelse
Michael Niesar har mye reker og virker som han har peiling
Men, kirsebærrekene kan, såvidt jeg har forstått utkonkurrere andre.
Om oppdrett har jeg ingen anelse
Michael Niesar har mye reker og virker som han har peiling
Postet 13.08.09 kl 15:29
SiljeeDe vil nok ikke kunne krysse seg for Red bee er Cardinia pg Kirsebær er Neocardinia. Men, kirsebærrekene kan, såvidt jeg har forstått utkonkurrere andre. Om oppdrett har jeg ingen anelse :) [URLBLOCK1] har mye reker og virker som han har peiling :)
Takk takk. Blir nok å kvitte meg med kirsebærrekene, men har av erfaring at uansett hvor mye man tømmer ett kar for kirsebærreker dukker det plutselig opp noen reker etter hvert allikevel :P
Postet 13.08.09 kl 15:36
Det stemmer, at kirsebær kan utkonkurrere andere arter som Red Bee. Men man kan holde de i lag, sjølv om de trenger egentlig litt forskjellig miljø ang pH og GH, KH for eksempel. Eg ville gå etter beov for Red Bee, altså rel. bløtt vann og pH lavere enn 7.
Videre må man passe på at populasjon av kirsebærreker er ikke større enn Red Bee og at karet er stort nok for to arter. Absolutt minimumskrav ang. akvarietstørrelse ville eg anbefale med 60l.
Red Bee er meir vanskelig enn kirsebærreker og tigerreker og kan kreve en del tålmodighet og lidenskap (fra å "lide" :o) fra en som vil holde og formere de langvarig. Ikke sist er det nødvendig å utvikle en "god følelse" for rekenes behov. Det er ikke mulig per i dag å si kva er vanskelig med Red Bee utenom man vet at de er relativ omfintlig mot bakterier. Det kan gå bra lenge og derfor tror man kanskje at de er lettvindt og robust. Men akkurat det er feil og man må alltid observere og være OBS at miljøet er i orden.
Likevel er Red Bee sikker en av de fineste og dyreste dvergreke-variant som vi kan få per i dag og hvis man får "rekefeber" er Red Bee ett must
Lykke til!
Videre må man passe på at populasjon av kirsebærreker er ikke større enn Red Bee og at karet er stort nok for to arter. Absolutt minimumskrav ang. akvarietstørrelse ville eg anbefale med 60l.
Red Bee er meir vanskelig enn kirsebærreker og tigerreker og kan kreve en del tålmodighet og lidenskap (fra å "lide" :o) fra en som vil holde og formere de langvarig. Ikke sist er det nødvendig å utvikle en "god følelse" for rekenes behov. Det er ikke mulig per i dag å si kva er vanskelig med Red Bee utenom man vet at de er relativ omfintlig mot bakterier. Det kan gå bra lenge og derfor tror man kanskje at de er lettvindt og robust. Men akkurat det er feil og man må alltid observere og være OBS at miljøet er i orden.
Likevel er Red Bee sikker en av de fineste og dyreste dvergreke-variant som vi kan få per i dag og hvis man får "rekefeber" er Red Bee ett must
Lykke til!
Postet 13.08.09 kl 21:38
Postet 18.08.09 kl 20:25
Endret: 18.08.09 kl 20:26
Hei ! jeg har skaffet meg 3 red bee reker (det var 7 men de hadde for lite ,eller ikke vann i transporten, 4 døde samme dag )Har en voksen fra før som jeg fikk i gave for 5 mnd.siden.er det mulig at disse kan formere seg , når de er så få ?
lurer ogå på hvor gamle de er når de får egg evt. Ønsker meg karet fult, for de er så flotte
Jeg har et kar på ca 30liter og det rommer også store mengder kirsebær reker , disse skjønner jeg nå at bør fjernes.
Det er også 12 små cw022 i karet
lurer ogå på hvor gamle de er når de får egg evt. Ønsker meg karet fult, for de er så flotte
Jeg har et kar på ca 30liter og det rommer også store mengder kirsebær reker , disse skjønner jeg nå at bør fjernes.
Det er også 12 små cw022 i karet
Postet 23.08.09 kl 23:37
Postet 25.08.09 kl 18:26
Endret: 25.08.09 kl 18:26
Postet 25.08.09 kl 22:57
Postet 04.09.09 kl 09:12