Reker og snegler, bare til

Hei

Ser at det ligger masse eplesnegler i div farger, reker i div farger osv til salgs. Er de noe bra som renholdere?
Ser at MonaO har blitt kvitt BGA med eplesnegler, men gjelder dette alle farger av disse?
Er reker noe tess til renhold, eller er de bare "bling" til karet?

Kim
Reker er supre algespisere. De sitter rundt og piller på noe hele dagen lang

Men reker passer ikke i alle slags kar, siden de fort kan ende som en dyr lunsj istedet :p
Jeg visste ikke at fargen på eplesneglene hadde noe å si for matlysten deres. Dessverre husker jeg ikke nøyaktig hvilken farge det var på eplesneglene jeg brukte til å fjerne BGA, men de var helt sikkert enten rosa eller lilla

Reker er ypperlige og flittige arbeidere! De jobber utrettelig, døgnet rundt, med å pille alt inventar i akvariet fritt for alger. De tar algene allerede før vi rekker å se dem Ingen akvarier ser så rene og pene ut som de karene som har en solid reke-koloni som ryddemannskap.
Men... reker passer ikke overalt. De aller fleste fisk, unntatt maller, spiser mer enn gjerne reker, og mye av dem! Og som oftest tar de fleste fisk så mange reker at det ikke blir nok reker igjen til å utgjøre noen særlig forskjell mht alge-ryddingen. Siden jeg stort sett har Corydoras i mine akvarier, får rekene gå helt i fred

Reker er både dekorative og artige å se på. Det er ikke noe "bling" ved en bitteliten reke, ville jeg si

Gjelder det for "alle" reker at de er effektive? Har hatt amano reker før, og de er svært effektive. Men de er dyre og vanskelige å få tak i. Derfor vil jeg prøve noen andre reker feks kirsebærreker hvis disse og er effektive.

Kim
"Alle" reker er vel å ta litt hardt i, det vet jeg ingenting om, men som renholdsarbeidere bruker jeg dvergreker. Nærmere bestemt kirsebærreker og røde krystallreker
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap