Eplesegle sørsmål

Hei!

Jeg har noen eplesnegler som ikke beveger seg mye, de ligger are opp ned på bunnen. De er ikke døde,det vet jeg Kan det være pga for lite mat? Jeg vurderer å begynne å mate dem med salatblader. Isåfall, trenger jeg bare legge dem nedi da? Eller vaske salaten først?

Mvh Stian
hei er du usikker på om dem lever så ta dem opp og lukt på dem. Død snegle lukter skikkelig råttent.
Snegler kan ligge lenge på samme plassen uten å røre seg.
Prøv å putt en agurk skive med en skje som holder agurken nede i bånnene, hos meg så er vel det dem liker best ser det ut til.
Jeg forer også med malle tabletter pluss at dem tar flak nå det kommer på bunnene.

Lykke til
Hvor store er de sneglene dine? Det er veldig ofte at sneglene tar time out og kan bli liggende på bunnen med nesen opp i flere uker. Jeg har en gul med striper som har ligget snart i tre uker, den lever, for jeg ser den er ute og ser seg litt rundt av og til. Jeg anbefaler deg å vaske salaten først før du legger den nedi. Kokt gulerot er også veldig populært. Når de bare legger seg ned slik så er det en del av deres syklus og helt normalt såfremst den ikke er gammel og utslitt da legger den seg ned for å dø. Dette er veldig vanlig når de er halvstore. Vær også obs på at du ikke bruker kaldere vann når du skifter vann for det kan få de til å bryte syklusen de er i akkurat da. Hvis de er i en vokseperiode eller eggleggingsperiode og du plutselig pøser på med kaldere vann så kan de plutselig slutte og vokse og ikke legge egg. Da går de i dvale for å vente på varmere og bedre tider.
Takk for svar.

Jeg prøvde agurk to ganger men ingen spistenoe. Agurken lå der lenge.

Mvh Stian
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap