- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Tynne makker?
Tynne makker?
Hei. Har ett akvarie med kirsebærreker. har ikke hatt disse så lenge, men sått nå og kikket på disse rare små dyrene og helt tilfeldig ser jeg noe utrolig små tynne hvite makk lignende dyr som beveger seg ved å bølge seg bortover i vannet.
Noen som har en formening på hva dette er/ kan være?
Mulig det burde vært postet i en annen tråd og men men. (dette fåregår uansett i ett reke kar.. (umulig å ta bilder av de siden de er så små).
Noen som har en formening på hva dette er/ kan være?
Mulig det burde vært postet i en annen tråd og men men. (dette fåregår uansett i ett reke kar.. (umulig å ta bilder av de siden de er så små).
Postet 23.08.09 kl 22:34
Postet 23.08.09 kl 22:43
Postet 23.08.09 kl 22:48
Også kaldt flimmermark. Flattrykt, gråhvit mark, som blir maks 25mm. Det finnes en rekke typer planarier, noen lever i ferskvann, andre i saltvann. Noen få på land. Normalt finner en denne marken gravd ned i substratet, der den lever på døde planterester, døde fisker og ikke minst for-rester. Denne marken er faktisk slik at om en deler den i to eller flere biter, overlever alle, og blir til nye mark .
Dette stod det om den i akvarie ordlisten.. Men bør jeg bli kvitt den og så fall hvordan gjør jeg det..
Dette stod det om den i akvarie ordlisten.. Men bør jeg bli kvitt den og så fall hvordan gjør jeg det..
Postet 23.08.09 kl 22:52
Postet 23.08.09 kl 22:57
Postet 23.08.09 kl 23:05
Postet 23.08.09 kl 23:10
Endret: 23.08.09 kl 23:11
Æsj.. Neida det tror jeg skal være bra, var bare 1 blad som var råttent, men det kommer sikkert fra akvarie sanden, for jeg bare skyldte den etter at den hadde stått på terassen i noen uker oppi en pose.. æsj.. burde sikkert kokt den, ja kanskje noen kardinal tetra, hehe kom ikke på i farten jeg hadde kardinaler..
Postet 23.08.09 kl 23:18
Postet 23.08.09 kl 23:51