Har en hær med posthornsnegler, begynte med å fiske de opp fra de andre akvariene å sammle de for å ta de med til dyrebutikken- da de spiste opp rubbel og bit av planter. Det har jeg gjort noen ganger, men har hatt litt vondt i meg- da d såvisst ikke er demmes feil at de trenger mat, og på samme tid er de jo vakkre- å penere og artigere ble de i d 60 liters søyleakvariet mitt- så jeg har bestemt meg for å beholde de+ alle eggene de har "spyttet" ut nå...Men for øyeblikket har jeg ingen planter til de, å blir noe skeptisk for hva jeg kan anskaffe som varer ut en dag, for de eter noe sinnsykt! Fordi de ikke har planter har jeg vært raus med både agurk og brokkoli, tom noen malletabletter har jeg sluppet oppi, uten at jeg egentlig hvet hvor mye og hvor ofte de skal mates... Finnes d noen mal for dette, jeg er jo redd de skal sulte, at det blir for lite alger å ta av, eller er d bare tøv???
Jeg klarer liksom ikke overse de når jeg forer i de andre akvariene, men hvor viktig er d at de har fersk mat hele tiden, d var vel å ta hardt i med "hele" tiden, men så lenge de får, så eter de til d er tomt å de er slett ikke noen sinker når de spiser...