Vanlige??

er det vanlig at eplesnegler flyer rundt i vannet??

(sikker et idiotisk spårsmål)
Det er helt vanlig at de gjør det
Finnes ingen dumme spørsmål men mange dumme svar
takk for svar, men synker den etter hvert?
Inaktiv bruker
Om du leter opp eplesnegle i snegle- og skalldyrbasen, så står det at epliser gjerne gjør dette for å komme seg andre steder på en rask måte.. (nå vet jo ikke sneglen at den er i et akvarium, og ikke kommer særlig langt ) De dupper også til bunnen når de føler at de har "kommet seg langt nok avgårde"
De driver også basehopping!

-Tim
Tim
De driver også basehopping! -Tim

hva er basehopping??

nå ligger begge på bunnen og det som er mykt( ikke skallet men det andre) ligger litt ute. har tatt de opp og luktet på de, de lukter ingen ting. men er det normalt?
Sara Beate
[QUOTE=Tim]De driver også basehopping! -Tim

hva er basehopping??

De hopper utfor røtter å steiner osv folder ut foten sin å hopper liksom i fallskjerm (bruker forten som fallskjerm)
Sara Beate
hehe:D så vittig:D

Alt dette du spør om er helt normalt, de kan også ligge flere uker på bunnen med både kroppen inn og kroppen ute. Dette er en del av livssyklusen deres at de har hvileperioder over lengre tid. Men er sneglen gammel og den legger seg stille i flere uker, så ta den opp og lukt på den eller prøv å dra i "døra" for å se om den trekker den inn med jevne mellomrom. For er de gamle så kan de også legge seg sånn for å dø.
Sneglene er veldig underholdende og morsomme dyr. De gjør mye rart som nevnt over her. De sloss, stuper kråke, står på hodet og spiser ja mye morsomt. Så dette er kule dyr. Lykke til.)
Se bort fra dette. Ble for sen.
i dag skulle jeg sjekke om alt var bra med sneglene, da det ene skallet var tomt! jeg lette rundt i karet og oppdaget at innvolene hang på glasset

er dette vanlig??????
Sara Beate
i dag skulle jeg sjekke om alt var bra med sneglene, da det ene skallet var tomt! jeg lette rundt i karet og oppdaget at innvolene hang på glasset:(:( er dette vanlig??????

Nei dette er ikke vanlig. Da er sneglen din død. Den har sikkert død mens den hang på glasset og da slappes alt av muskulatur og da slipper de skallet også. Synd men sånn skjer av og til.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap