- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Rekekar med fisk?
Rekekar med fisk?
Tenker å sette opp ett 50l rekekar her på kontoret for å friske opp litt innimellom hifi'en og datautstyret, kunne tenkt meg noen små stimfisk i dette karet også. Noen tips om hvilke som er ufarlige for rekene og begges yngel om det skulle oppstå?
Noen tips om hvilke reker som kan plasseres sammen uten at uheldige krysninger oppstår?
Noen tips om hvilke reker som kan plasseres sammen uten at uheldige krysninger oppstår?
Postet 05.09.09 kl 07:34
Det er jo flere typer det, de minste corydoras rasene feks, coryer tar jo ikke reker heller.
Pygmeus, hastatus eller habrosus er små fisk.
Ellers har man Boraras familien, men de kan da ta rekeyngel og egne yngel, men de er små og fargerike.
Siste er da ottoer, blir jo ikke så store de da, tar ikke rekeyngel heller
Pygmeus, hastatus eller habrosus er små fisk.
Ellers har man Boraras familien, men de kan da ta rekeyngel og egne yngel, men de er små og fargerike.
Siste er da ottoer, blir jo ikke så store de da, tar ikke rekeyngel heller
Postet 05.09.09 kl 07:54
Postet 05.09.09 kl 08:56
Endret: 05.09.09 kl 08:56
Postet 05.09.09 kl 18:33
Postet 05.09.09 kl 18:35
Endret: 05.09.09 kl 18:36
Postet 05.09.09 kl 18:37
Helge[QUOTE=mona o]Stjernedanioen (galaxyrasboraen) er jo en reke-spiser av rang! Den jakter nådesløst på reker, er min erfaring iallefall. Jeg ville ikke anbefalt den i [I]et reke-kar[/I] akkurat :-)
Joda, men med en god bunt med javamose så går det vel greit nok, eller?
Nei, sjølv om man har ett kar som er stappfull med mose (og najas) blir overlevelse av rekeyngel veldig oversiktlig. Eg hadde 10 Galaxy sammen med Gule Reker. Det var minst 10 stk gravide reker og eg talte 2 yngel som har blitt større enn 1cm. Voksne reker var la Galaxy i fred. Likevel var det ett forsøk som eg skal ikke gjenta.
Kan ikke anbefales!
Postet 05.09.09 kl 21:44
Ette skal være et lettstelt hvor fisken er visuelt pluss mens rekene skal være i fokus. Corydoras vil jeg ikke ha her for her får de det ikke samme oppmerksomhet som i stuen. Dette er kar for dagaktive fisker om de kan fungere.
Har amano reker i ene mix-karet vi har i stue. Frue er snart velvillig til å adoptere bort noen fisk. Har gjort alt av nybegynnerfeil i 125l karet mens 300 literen tar form takket være lokale bergensere som importerer maller
Takk for feedback så langt.
Har amano reker i ene mix-karet vi har i stue. Frue er snart velvillig til å adoptere bort noen fisk. Har gjort alt av nybegynnerfeil i 125l karet mens 300 literen tar form takket være lokale bergensere som importerer maller
Takk for feedback så langt.
Postet 05.09.09 kl 22:13