- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Asiatisk jegersnegle - tomt skall.
Asiatisk jegersnegle - tomt skall.
Hei jeg har hatt asiatisk jegersnegle i et års tid. Begynte med to og nå er det vel ca seks sju stykker som jeg kan se. Men plutselig var et skall tomt. Det er en av de store. Er denne rett og slett blitt for gammel og dør, eller spiser de hverandre eller hva skjer?
Noen som kan litt om disse flotte jegersneglene? Har lest litt i kunnskap og artikler, men ikke lest noe om tomme skall.
Noen som kan litt om disse flotte jegersneglene? Har lest litt i kunnskap og artikler, men ikke lest noe om tomme skall.
Postet 10.10.09 kl 13:51
Endret: 10.10.09 kl 13:55
Postet 10.10.09 kl 14:33
Postet 10.10.09 kl 15:02
Postet 10.10.09 kl 15:18
Ja det kan nok stemme at jeg har lite kalk i vannet, men hva skal jeg gjøre for å få mer kalk i vannet? Kalkstein?? Jeg regner med at slike endringer påvirker andre verdier i vannet og sikkert ikke er gunstig. Jeg er helt grønn når det kommer til kjemi osv. derfor er jeg livredd for å gjøre store endringer i et ellers velfungerende akvarium. Noen forslag?
Postet 10.10.09 kl 18:09
Alt kommer an på hva slags vannverdier du allerede har og hva slags fisk du har. De fleste prioriterer at fiskene skal ha riktige vannverdier.
Hvis skallet på sneglene blir hvitt og hullete betyr det at dem sliter med lav ph.
Siden dine snegler allerede formerer seg i akvariet ditt ville jeg ikke forandret på noenting.
Hvis skallet på sneglene blir hvitt og hullete betyr det at dem sliter med lav ph.
Siden dine snegler allerede formerer seg i akvariet ditt ville jeg ikke forandret på noenting.
Postet 11.10.09 kl 13:52
Postet 11.10.09 kl 18:16