Hvilken rekeart er dette?

Sist jeg var innom en dyrebutikk og kjøpte fisk fulgte det med en blindpassasjer. Jeg dumpet reka i et kar jeg ikke har andre reker i, men nå er det på tide å identifisere den så jeg evt. kan la den bo i et av rekekarene mine.

Jeg synes den likner en orange dvergreke - Caridina cf. propinqua, men den likner ikke på bildene av denne reken i akvaforum sin rekebase.

Den linker i midlertid på reken til venstre på denne siden:

-og den har den lille mørke stripen litt nede på ryggen som også denne reken har.

Butikken kunne ikke fortelle meg noe om reken, hverken navn eller om den kom fra importør eller privatperson. Det viktigste med å identifisere den er at jeg trenger å være sikker på at den ikke kan blande seg med andre rekearter om jeg flytter den til et annet kar, så jeg håper at en av rekeekspertene der ute kan gi meg en sikkert identifikasjon.

Beklager dårlig kvalitet på bildene, om den fortsatt ikke er identifisert til i kveld skal jeg ta noen nye når solen er gått ned. Reken var forresten også lysere enn vanlig i dag, mulig den akkurat har skiftet ham?
Det ser ut som en Orange reke

De blir temmelig store og fine og kan ikke krysse seg med andre arter. Orangefargen blir mer mørkerød med alderen.
Takk for raskt svar, og det svaret jeg håpte på også Siden jeg ikke har tenkt å skaffe meg flere av disse er det en fordel av den er av en type som ikke formerer seg i akvarier - da kan jeg trygt la den bo i et av karene jeg har andre reker i
Fikk tatt et bedre bilde av den da jeg flyttet den:
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap