Hvordan legger jegersnegler/sandsnegler egg?

Har nå i kveld funnet en "poselignende pølse" i et av karene som vi har jegersnegler samt noen sandsnegler i... Selve posen er 2 cm lang, 4 m.m bred og er festet på en stilk som er 1 cm lang. Nederste del av stilken var begravd i sanden.

Hva kan dette være? kan det være en eggpose eller lignende?
Plussmedlem
Har ikke jegersnegler, men har sandsnegler og disse ruger eggene sine under skallet sitt for så å slippe de små ut når de er store nok. HVis det er en eggsekk, er det nok jegerne som har lagt dem.
Det er vel bare en kule inni den?
har ikke peiling jeg ihvertfall... kan vell være noe annet ifra akvariet også, men skjønner ikke at det kan være noe annet enn en eggsekk eller noe :P

"pølsa" var sprukket oppover siden, og var ikke noe innhold i den lengre.
Frua til Mats her. Her er et bilde av denne merksnodige tingen :P Håper noen vet hva dette er, for er fryktelig nyskjerrig :P
Fra akvaforum.no:
Asiatisk Jegersnegle er lett å drette. Den er ikke tvekjønnet, så det trengs en av hvert kjønn, for å kunne drette denne arten. Etter parringen setter hunnen enkelte, små klaser på planter og annen akvarieinnredning. Eggklasen består av et egg og klasen ligner på eggeklasene til Posthornsnegler men Jegersneglens eggeklase er firkantet og har et gult egg i mitten. Om det er mye tilgang på fòr (andre snegler), så sprer den seg noe raskere men den sprer seg uansett sakte.
Absolutt ikke noen eggpose fra jegersnegle i alle fall.

Minner meg om de beskrivelser jeg har hørt om snegler som har forlatt skallet sitt....
ser egentlig mest ut som en del fra ei rot til en plante, fant ofte sånne i akvariet før men husker ikke hvilen plante det var som hadde sånne "blærer" på røttene.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap