Eplesnegle i tanganyika akvariet

Tenkt på algespiser i det nye oppsatte Tanganyika karet mitt. Ser en del bruker Ancistrus og Gibbiceps. Er noe som byr meg i mot med å ha disse i et Tanganyika akvarie.Skal ha en del tomme sneglehus i karet å ser at eplesnegle tåler høy Ph og foretrekker en del kalk i vannet. Må jo passe bra i et Tanganyika oppsett selv om den er fra Sør Amerika. Klarer ikke se hvorfor det ikke skulle gå, noen som har prøvd. Erfaringer? Finns det eventuelt noen andre algespisere til Tanganyika?
Jeg har kjempe epler og marisa epler i malawikaret mitt på 270 liter. Vet ikke om det du har er i samme gata?? hvis du ikke har planter du er redd for så anbefaler jeg kjempene. Har ingen algeproblem i det karet ...
Eplesnegler har det utmerket i tanganyikavann, jeg har eplesnegler og sulawesisnegler i tanganyikakar.
Det beste hadde vært snegler fra sjøen, men det ser ut til å være særdeles vanskelig å få fatt på.

Humunuku
Eplesnegler har det utmerket i tanganyikavann, jeg har eplesnegler og sulawesisnegler i tanganyikakar. Det beste hadde vært snegler fra sjøen, men det ser ut til å være særdeles vanskelig å få fatt på.

Har selv prøvd å få tak i snegler og tomme sneglehus fra sjøen uten å lykkes.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap