Eplesnegle egg.

Hei.

Mine eplesnegler har nå lagt egg ser det ut til . Jeg har nå 4 "Sekker" med egg som ligger over vannoverflaten. De er melkehvite nå (noen ser ut til å bli litt mørkere). Men det jeg har sett er at par av eggene har klekket eller iallefall det er store sprekker i.

Hvordan kan jeg se om eggene er befruktet eller ikke?
Vil sneglene spise sine egne egg om de "finner" de?

Jeg leste akkurat at, lyset i akvariet tørker ut egge klasene , hva kan jeg gjøre for å forhindre dette?
En annen ting jeg vil nevne, er at jeg nå så i akvariet og så flere VELDIG liten snegl som ligner SVÆRT på en eplesnegl. Jeg ser skall formen og de er identisk. Men det gir ikke mening, siden jeg så først eggene idag.
Det KAN tørke ut eggklasene, men ikke alltid. Det går som oftest bra.

Hvis du likevel vil gjøre noe, så kan du forsiktig lirke løs eggklasene og legge dem i en liten plastboks med lokket løst på (ikke helt tett!) og la den flyte i et hjørne av akvariet. Fuktigheten vil holde seg høy inni boksen, men det må være noe luft også.

Eplesneglene spiser ikke egg eller egne unger.
Topp, blir spennende dette . Jeg syntes de er flotte dyr å ha i ethvert akvarium .
eplesneglene mine har å lagt egg, og eggsekkene ble ganske tørre.. men plutselig var det lassevis av eplesnegler. la dem oppå en isopor bit som flyter rundt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap