Dvergreker og posthorn, god kombinasjon?

Driver å gjør klart et par akvarier til dvergreker. Det jeg lurer på er om det vil fungere med posthornsnegler sammen med disse?

Er det noen sjanse for at posthorn vil utkonkurere dvergrekene?

rekene jeg tenker å holde er gul reke, blue eller white pearl, noe i den duren. Eventuelt tigerreke.

kom gjerne med erfaringer med posthorn og reker. voker smårekene opp?
Posthorn og reker
hei, er dette store Marissa snegler?? i såfal vil de spise opp plantene,. har mine reker sammen med ancistrus og Malaysiske sandsnigler og det går kjempebra,. rekene yngler massevis for øyeblikket, husk at du bør ha lav temperatur dvs 15-20-max 25 grd.. da har du rekene lenger og de trives lettere,.
vet ikke hva du ser for deg, men tror ikke at posthornseglene blir noe annet problem enn at de gomler i seg plantene dine,. mine gjorde i allefal det,.
Tenker på vanlig posthorn, ikke Marissa. Dem som ikke spiser planter med andre ord.

Tenker på at posthorn kanskje vil fjerne neringsgrunnlaget til småreker. Det er en mulighet, har aldri hatt annen snegle bortsett fra eplesnegler sammen med reker, men har litt lyst til å prøve meg på posthorn.

Men i et så lite og lukket system som et akvarium er det viktig å tenke på hvordan dyrene vil leve sammen. I dette tilfellet om rekne vil formere seg like fint i et akvarie med posthorn.
Go for it! Det er bra å ha dvergreker i lag med snegler. Ved overforing ta seg sneglene av matrestene som er positiv for vannkvaliteten. Eg har rekene mine sammen med pest-, sand-, skive-, posthorn- eller jegersnegler. Det går fint.

Eneste bakdelkan være ved masseformering av sneglene. Det er teoretisk mulig at de bruker opp mineralier sånn at rekene får skallskifteproblem. Eg har ingen bevis for det men er en teori...

Likevel er det en bra kombi.
Michael Niesar
Eneste bakdelkan være ved masseformering av sneglene. Det er teoretisk mulig at de bruker opp mineralier sånn at rekene får skallskifteproblem. Eg har ingen bevis for det men er en teori... .

Får prøve denne kombinasjonen. Kan putte oppi mineralsten.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap