- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Reke parring! voldtekt????
Reke parring! voldtekt????
Hei!
i dag så jeg noe rart, har ein stor indisk kloreke hunn og noen litt mindre. for ein stund siden så jeg på den store hua, og så helt plutselig ser jeg ein av di små, (ca 1/3 så stor som hua) klamre seg fast rundt henne og "stå" der eit par sekund, mens hua prøver og komme seg løs, det var litt fert å se på, den liksom bare klorte seg fast i henne. kan dette vere parring? den lille var 3cm og ikke veldig stor, men kan vere ein kjønnsmoden hanne? hua var ca 5-6 cm og har aldrig båret egg før.
eit spm til forresten, kan borneo red clav shrimp, eller andre macrobrachium-arter blande seg med indisk kloreke?
i dag så jeg noe rart, har ein stor indisk kloreke hunn og noen litt mindre. for ein stund siden så jeg på den store hua, og så helt plutselig ser jeg ein av di små, (ca 1/3 så stor som hua) klamre seg fast rundt henne og "stå" der eit par sekund, mens hua prøver og komme seg løs, det var litt fert å se på, den liksom bare klorte seg fast i henne. kan dette vere parring? den lille var 3cm og ikke veldig stor, men kan vere ein kjønnsmoden hanne? hua var ca 5-6 cm og har aldrig båret egg før.
eit spm til forresten, kan borneo red clav shrimp, eller andre macrobrachium-arter blande seg med indisk kloreke?
Postet 09.11.09 kl 18:40
Endret: 09.11.09 kl 18:43
Postet 09.11.09 kl 20:20
Va mener du med
ka meine du me det der ulovelige greisen viktor?
Postet 09.11.09 kl 20:26
Postet 09.11.09 kl 20:29
Okei
tengte meg det :P
Postet 09.11.09 kl 20:31
Postet 09.11.09 kl 22:01
Postet 09.11.09 kl 22:14
Håvard Støre AndresenÅ sammenligne dyrs normale formering med voldtekt blir feil. Hos mange dyr jager hannen en tilsynelatende unnvikende hunn. Hunnen tester hannen ved sin unnvikelse.
Det er klart det blir feil å gjøre en seriøs sammenlikning. Meningen var likevel å være morsom...noe jeg tydeligvis ikke lyktes med. :P
Postet 09.11.09 kl 23:39
Viktor[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Å sammenligne dyrs normale formering med voldtekt blir feil. Hos mange dyr jager hannen en tilsynelatende unnvikende hunn. Hunnen tester hannen ved sin unnvikelse.
Det er klart det blir feil å gjøre en seriøs sammenlikning. Meningen var likevel å være morsom...noe jeg tydeligvis ikke lyktes med. :P
Viktor: For meg var det nær en inner 10er ;- =)
Postet 09.11.09 kl 23:52
EragonHei! i dag så jeg noe rart, har ein stor indisk kloreke hunn og noen litt mindre. for ein stund siden så jeg på den store hua, og så helt plutselig ser jeg ein av di små, (ca 1/3 så stor som hua) klamre seg fast rundt henne og "stå" der eit par sekund, mens hua prøver og komme seg løs, det var litt fert å se på, den liksom bare klorte seg fast i henne. [B]kan dette vere parring?[/B] den lille var 3cm og ikke veldig stor, men kan vere ein kjønnsmoden hanne? hua var ca 5-6 cm og har aldrig båret egg før. eit spm til forresten, kan borneo red clav shrimp, eller andre macrobrachium-arter blande seg med indisk kloreke?
Har du sett noe mer til den "forulempede"? Regner med at hvis hun var mottakelig for litt "shrimp love" så vil eggene snart komme til syne i buken hennes (med mindre hun er veldig mørk da). Hos meg tok det under et døgn fra jeg overvar seansen til hua var rognfull. Deretter gikk det ytterligere et par dager så var eggene klekt. Da er det verre å se noe inni henne. Har sjekka litt rundt klorekene og de går med yngelen ganske lenge før de slipper de. Over en måned.
Nå har jeg M. Dayanum og ikke M. Assamensis, men regner med det ikke er store forskjellen.
Postet 09.11.09 kl 23:56
Postet 10.11.09 kl 17:59
Wooohoooooo! egg egg egg! var så heldig når jeg så på henne i dag ho vifta litt med "føttene" og der var det små sorte egg dette skal bli spennende, men viss det var den 9 i ellefte det ble observert parring så skal vel termin vere...??? står i profilen tretti dager med eggbering, det blir den 8-10 decesember det da? sånn ca omtrent da? får følge med, eggene var ikkje så store enda. men eit spørsmål har gul neontetra (det sto sitrontetra hos butikken men ifølge basen så var det ikkje det i hvertfall) vil denne ta rekeyngele`? til tross for at disse yngela vil vere rimelig store?
Postet 17.11.09 kl 20:19
Postet 21.12.09 kl 00:51