- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvor lenge tar det for indisk kloreke slipper eggene?
Hvor lenge tar det for indisk kloreke slipper eggene?
Postet 19.11.09 kl 02:41
Å drette Indisk Kloreke er vist en enkel sak.
Hvor lenge de går,er vel omtrent som ved dvergreker vil jeg tro,.
- yngler hver 5 eller 6 uker om de trivs å har det bra.
Om vannverdiene stemmer og det finnes nok hjemmeplasser, så yngler de av seg selv.
Men i små akvarier skjer det en del kanibalisme av yngel som blir spist av større Kloreker.
Det anbefales å ha et lag blader liggende på akvariebunnen, eikeblader,cattapablader etc, slik at yngelen kan hjemme seg samtidig som både yngelen og de voksene spiser av bladene.
en Gravid kloreke har masse runde kuler under buken i en klase,som dvergrekene..
og de føder levende reker bebiser akkurat som dem,.
Hvor lenge de går,er vel omtrent som ved dvergreker vil jeg tro,.
- yngler hver 5 eller 6 uker om de trivs å har det bra.
Om vannverdiene stemmer og det finnes nok hjemmeplasser, så yngler de av seg selv.
Men i små akvarier skjer det en del kanibalisme av yngel som blir spist av større Kloreker.
Det anbefales å ha et lag blader liggende på akvariebunnen, eikeblader,cattapablader etc, slik at yngelen kan hjemme seg samtidig som både yngelen og de voksene spiser av bladene.
en Gravid kloreke har masse runde kuler under buken i en klase,som dvergrekene..
og de føder levende reker bebiser akkurat som dem,.
Postet 19.11.09 kl 03:39
Postet 19.11.09 kl 09:43
Postet 20.11.09 kl 14:57
Indisk kloreke
Om den har sluppet dem, er de nok klekket,Rekene er pitte bitte små,. og de er flinke til å gjemme seg )
Postet 20.11.09 kl 19:40
Postet 21.11.09 kl 00:59
Kloreke
det kan være at den slapp dem fordi du flytta den og da er de vel mest sansynlig døde,. men hvem vet de kan være i live likevel,. aldri si aldri med reker
Postet 21.11.09 kl 02:00
Postet 21.11.09 kl 04:28
Har selv kloreker til og rydde opp i diskustanken min, med store diskuser, scalarer, altumer, leopoldier, disse knasker rekeunger som bare det, men det er bestandig endel som overlever for omtrent hver 3-4 mnd så må jeg fange ut en 40-50 stk store reker fra 660 l min.
Så har du mange hjemmesteder så overlever garantert noen.
Og ja de ny sluppede rekene er knøtt små og nesten umulig og få øye på.
Så har du mange hjemmesteder så overlever garantert noen.
Og ja de ny sluppede rekene er knøtt små og nesten umulig og få øye på.
Postet 21.11.09 kl 10:58
Postet 21.11.09 kl 16:28