Hjelp! jeg har fått eplesnegle egg!!

Jeg har en liten problemstilling hjemme i dag. Jeg fant nettopp ut at det lå en klase med snegle egg i akvariet. Jeg har bare en snegle, men antar at den har paret seg selv. Akvariet mitt er på 55l og jeg har bare 10 kuhli åler og denne sneglen. Burde jeg ta vare på eggene eller blir det for mye i akvariet? Jeg er ekstrem redd for at plantene mine skal forsvinne, så vil disse små sneglene ta knekken på plantene? og hvor mange snegler er det snakk om?

Snegle mammaen/pappaen har lagt eggene oppå min innebygde pumpe, så hvis de klekkes der vil de fyke rett inn i filteret. Er det mulig å legge eggene på en "båt", et lokk eller noe slik at de ikke lever sitt liv i pumpen?
under eller oppfor vanb?
ciklidesyka
det er bare å ta vare på dem spiser ikkeplanter og liger den over eller under van bilde hade vore ok :)
Over selvfølgelig:p
eggene ligge over, på lokket... har ikke kamera akkurat nå, men de ligger slik som de skal. Kan jeg ta di ned på et plastikk lokk eller noe? slik at de ikke går ned i pumpen med en gang:P?
tror ikke dem vile gåt i punpa
Litt svar på hva du lurer på og litt annet finner du i en tråd jeg starta for en tid siden. 55 liters akvarie kan du ha mange små sniler i, men pass på vannbytter
Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap