Crystal red spist av fisk?

Jeg har hatt lyst på noen reker en stund og valgte til slutt å prøve og sette in 5 Crystal Red i et 60 ltr kar sammen med guppy, Sverdrager og Molly. Rekene forsvant som dugg for solen så fort jeg slapp dem opp i karet (løp og gjemte seg). Jeg klarte å se en som hadde gjemt seg godt et døgn senere, men nå er jeg ingen. Kan fiskene ha tatt dem? karet er et Juwel, med originalt innvendig filter. Kan de ha kommet seg inn i filterboksen?

Hvis noen har tips eller info som kan opplyse meg her så er jeg takknemlig!
alle de fiskene der har reker på menyen om de kan fange dem. så muligheten for at de er spist er stor. stort sett bare store reker, amanoreker og større kirsebærreker som får gå ifred etter min erfaring..
ok. Takk Sanne.
Jeg fikk den vanlige "joda det går fin-fint" i butikken når jeg kjøte dem. Da ble jo noe eksklusiv foring denne uken da....
De er nesten garantert spist... med mindre akvariet ditt er nesten stappet med planter de kan gjemme seg i, så er de nok spist. Molly, sverddrager og guppy er alle veldig glade i reker på menyen. Alle fisk er vel i grunnen det

Jeg satte en gjeng guppyer i et 85 liters kar som var fullt av kirsebærreker en gang... Det var fort gjort for dem å nesten utrydde en koloni som må ha vært minst et par hundre kirsebærreker. De rekene som var for store for dem å sluke hele, nappet de først ben og følehorna av, og når så reka lå der immobilisert (ute av stand til å røre seg), da spiste de den stykkevis.

Noen ganger så jeg guppy-hunner (de er størst) som svømte rundt et helt døgn eller to med deler av en spesielt stor reke stikkende ut av gapet. Inntil reka var fordøyd..
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap