Har en del skivesnegler i 70-literen våres, og vurderer derfor å kjøpe Esha gastropex for å fjerne disse. Noen som har erfaringer med denne medisinen? Kan forøvrig nevne at vi har reker i karet, vil disse kunne dø ved bruk av denne produktet?
Nei det er ikke sikkert: Safe for fish and plants." (BUT NOT shrimps and other crustaceans such as crabs, lobsters etc...). (fant det på en annonse på ebay)
Jeg har testet opp til tredobbel dose av gastropex uten at det tok alle sneglene. Plantene visnet og fisk og reker hadde garantert strøket med hvis dem var i akvariet under behandlingen. Tror ikke dere greier å bli kvitt problemet med gastropex. En passe stor gjeng med jegersnegler vil kunne utrydde andre snegler helt. Jegersneglene er lette å fjerne senere hvis man ikke vil ha dem.
Jegersnegler er uten tvil det beste valget. Biologisk krigføring på høyt plan! Ligger hauger med tomme skivesneglhus på bunnen av mine akvarier hvertfall.
Takk for svar. Vi har jegersnegler i et annet kar så da skal jeg få flyttet over sulawesisneglene vi har i det karet over i ett annet kar, og deretter flytte over jegersnegler og se om ikke det fungerer