Eplesnegler

jeg mener å ha lest her inne en gang at eplesnegler spiser flyteplanten andemat, jeg har fryktelig mye av denne flyteplanten og håpte at eplene spiste de jeg ikke hadde fått med meg ut under rensking og vannbytte, men det gjør de ikke.

stemmer det ikke at eplene spiser andemat?
Har selv 68 liters med masse epler og andemat må nok "luke" andmaten selv
Eplesnegler
heisan , joda eplesnegler elsker andemat, men får de tak i annet for på en enklere måte, driter de en lang en i å stresse med å flyte rundt i vannflata å gomle andemat.
Mine spiste masse andemat, men tømte karet aldri, det måtte jeg nok fixe sjøl,.
men at de kan hjelpe til, joda
jeg forer dette karet kansje en gang i måneden, ser jo at jeg ikke trenger å fore i det hele tatt, men det letter litt på samvittigheten når de får litt for av og til.

takk for svar..
kæmpe eplene spiser alt der hedder planter men mine alm. eplesnegle de spiser ikke planterne, kun det grønt jeg giver dem og ellers flak for og hvad de ellers får af mat.
Mine gomlet i seg alt av andemat, mener jeg hadde 10 fullvoksne i det karet.
De spiser alt det andre jeg har av planter også, så til vanlig går de i et sneglekar og tas ut ved behov.
Da jeg hadde Pomacea bridgesii, så slurpet de i seg andemat. Det hendte nok at de gnagde på noen av de slankere stengelplantene også, selv om de stort sett lot plantene være i fred.
jøss sier dere det.

hos meg spiser de ikke andemat i det hele tatt, det jag har av planer i akvariet er javamose og andemat. dette karret er lite slik at mye av andematen blir virvlet ned i akvariet og setter seg fast i javamosen, dette synes jeg ikke er noe fint.
Mine eplesnegle spiser ikke planter overhovedet, de bliver fodret med et spinatblad hver/hveranden dag og lever ellers af hvad der måtte være i sandet. Og jeg har mange, både eple, posthorn og en del andre arter. De kravler overalt på planterne i karret mit.

Mine kæmpe epler dem holder jeg tilgengæld i et plantefrit kar, og så fodrer jeg dem med spinat og knækkede blade og andet grønt fra mine andre kar!
For de spiser ALT grønt. (på nær vasspest? har det ikke selv, hørt fra andre)
Måske du kunne have et par kæmpe snegle i et lille kar og så bare skovle andematen over efterhånden som det bliver for mye for dig?

Enten det eller du må tage javamosen op og sætte en eller to kæmpe eple i til alt andematen er spist op!
FredG
Mine gomlet i seg alt av andemat, mener jeg hadde 10 fullvoksne i det karet. De spiser alt det andre jeg har av planter også, så til vanlig går de i et sneglekar og tas ut ved behov.

Presisering: Det er kjempe eplesnegler jeg refererer til her.
okey.
kjempeepler kommer jeg nok ikke til å kjøpe meg nei.

ser at jeg må hjelpe til med lukingen av andemat selv.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap