- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvor mye mat til kirsebærreker?
Hvor mye mat til kirsebærreker?
Postet 04.12.09 kl 23:56
Hei!
Det kommer jo litt an på karet ditt. Hvor stort er det, hvordan det er beplantet osv.
Uansett, 7 dvergreker spiser ikke stort, så jeg hadde absolutt ikke matet de hver dag. Reker finner mat rundtom i karet om det har vært i drift en stund.
Vet ikke om de tablettene dine er veldig små, men en reke klarer aldri i verden å få i seg en malletablett alene.
Forer du med en malletablett om dagen får du garantert alger etterhvert.. Da kan du forsåvidt slutte å mate de på en lang stund, for da spiser de alger .
Jeg har ikke noe godt fasit svar, men jeg prøver å si at du skal være forsiktig med foring til reker.
Det kommer jo litt an på karet ditt. Hvor stort er det, hvordan det er beplantet osv.
Uansett, 7 dvergreker spiser ikke stort, så jeg hadde absolutt ikke matet de hver dag. Reker finner mat rundtom i karet om det har vært i drift en stund.
Vet ikke om de tablettene dine er veldig små, men en reke klarer aldri i verden å få i seg en malletablett alene.
Forer du med en malletablett om dagen får du garantert alger etterhvert.. Da kan du forsåvidt slutte å mate de på en lang stund, for da spiser de alger .
Jeg har ikke noe godt fasit svar, men jeg prøver å si at du skal være forsiktig med foring til reker.
Postet 05.12.09 kl 11:01
jeg har lest her inne en plass at rekekar ikke skal fores.
jeg har prøvd åholde meg til dette, klarer det ikke helt så en gang i måneden forr jeg med vanlig for eller en grønnsaksbit, det kan være kokt gulerot og brokoli, agurk eller squash de to siste skal ikke kokes, det er egentlig bare fantasien som stopper.
lykke til.
jeg har prøvd åholde meg til dette, klarer det ikke helt så en gang i måneden forr jeg med vanlig for eller en grønnsaksbit, det kan være kokt gulerot og brokoli, agurk eller squash de to siste skal ikke kokes, det er egentlig bare fantasien som stopper.
lykke til.
Postet 05.12.09 kl 11:30
Postet 05.12.09 kl 13:57
Reker trenger ikke fòr like ofte som fisker da de i tillegg spiser alger, og en så liten kropp får ikke i seg stort før den har fått nok. Selv pleier vi å gi fòr til rekene (de som går i rene rekekar) hver lørdag, men ellers ingenting og det går fint. På den måten spiser også rekene alger i karet. Rekene som går i selskapskarene våres spiser det de finner, der mater vi ingenting utenom det vi gir til fiskene. Dersom du overforer vil faren for nitritt være stor.
Postet 05.12.09 kl 14:59
Endret: 05.12.09 kl 15:00
Postet 10.12.09 kl 20:09
Postet 01.05.10 kl 10:16