Hvor mye mat til kirsebærreker?

Har sju stykker nå, og lurer på hvor mye mat de skal ha daglig. Har sånn små algetabletter, og legger merke til at det kun trengs en reke for å gafle i seg en av dem, og de deler skjelden med seg under den prosessen.

Hvor mye mat skal dem egentlig ha?
Hei!

Det kommer jo litt an på karet ditt. Hvor stort er det, hvordan det er beplantet osv.

Uansett, 7 dvergreker spiser ikke stort, så jeg hadde absolutt ikke matet de hver dag. Reker finner mat rundtom i karet om det har vært i drift en stund.
Vet ikke om de tablettene dine er veldig små, men en reke klarer aldri i verden å få i seg en malletablett alene.
Forer du med en malletablett om dagen får du garantert alger etterhvert.. Da kan du forsåvidt slutte å mate de på en lang stund, for da spiser de alger .

Jeg har ikke noe godt fasit svar, men jeg prøver å si at du skal være forsiktig med foring til reker.
jeg har lest her inne en plass at rekekar ikke skal fores.
jeg har prøvd åholde meg til dette, klarer det ikke helt så en gang i måneden forr jeg med vanlig for eller en grønnsaksbit, det kan være kokt gulerot og brokoli, agurk eller squash de to siste skal ikke kokes, det er egentlig bare fantasien som stopper.
lykke til.
Karet er et 43 liter, og tabelettene er rundt 1,5 kvadratmillimeter.
Reker trenger ikke fòr like ofte som fisker da de i tillegg spiser alger, og en så liten kropp får ikke i seg stort før den har fått nok. Selv pleier vi å gi fòr til rekene (de som går i rene rekekar) hver lørdag, men ellers ingenting og det går fint. På den måten spiser også rekene alger i karet. Rekene som går i selskapskarene våres spiser det de finner, der mater vi ingenting utenom det vi gir til fiskene. Dersom du overforer vil faren for nitritt være stor.
rekene mine spiser det meste av alger, avføring og møkk som ligger i akvarie. hehe...De er virkelig ikke kravstore. Reker kan lett overleve en måned uten mat. Det som er og vurdere er spesialfôr for reker som gir bedre farge. Da får du hvertfall litt penere reker etterhvert.
hvor får du kjøp spesialfôr for reker?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap