Hvilke fisker går sammen med eplesnegler??

Hvilke fisker går sammen med eplesnegler? går Guppy ,tetra og Gurami sammen med de? evntuelt hvilke andre einer seg godt med eplesnegler. Ønsker tips og triks
Guppy og gurami går fint. De fleste tetra også, Mulig de mer aggresive artene (rovtetraene) kan nappe på dem. Ellers går det greit (generelt), med både C og L maller dersom de kan ha PH på over 7. Det er det ikke alle som trives med. Snegler MÅ ha PH over 7 ellers vil skallet gå i oppløsning over tid. De må også ha god tilgang på KH/GH stoff.

-Tim
Inaktiv bruker
Guppy? nåja
Er vel av den mening at guppy er en av de mest "plukkende" fiskene, jeg da. Har litt over 20 guppy yngel på ca. 9 uker oppi stuekaret, og det er ingen av fiskene som er mer borti og plukker på bløtdelene på eplesneglene enn akkurat guppyene. De skal derfor bort fra mitt kar - eplesneglene er jo kjempeartige, og blir irritert hver gang jeg ser det. Det skjer selv mens de fores. Mine kardinaltetra og platy derimot lar sneglene være helt i fred.

Når det er sagt så er det sant som Tim nevner, at vannverdiene kanskje er mer viktige enn akkurat hvilke fisker de går med (så lenge det ikke er sneglespisere). Dersom du ikke har mulighet for å justere hardhet og kalsium i vannet, kan det evt. suppleres med grøntfor som inneholder dette. Mine eplesnegler spiser dessuten av tablettene som jeg gir til bunnfiskene mine.

Andre fisker som kan være greie i samme kar er ulike typer sør-amerikanske ciklider. Vi har kakadueciklider. Disse går greit både ift. vannverdier og "personlighet". Har også Hypancistrus L66 og ancistrus sp. oppdrettsvariant i samme kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap