Vifterreke

hei sitter å funderer på om viftereker(gabonreker) spiser små reker?
tenker da spesielt på yngelen..
for jeg burde hatt 1000 vis av småttiser , men de forsvinner utrolig fort.så jeg mistenker den store gabonreka i å smatte i seg reke yngel,.
har også små ancistrus sammen med rekene, men de rører ikke rekene,annet en de krangler om maten,av og til.
andre fisk er der ikke, filter insug er tettet med svamp.

har noen erfaring med sånt?
Viftereker
ingen som har noen erfaring med dette??
om du leser nederst her så forstår du hvorfor du ikke får yngel

Mvh Per
Viftereke
er ikke viftereke yngel jeg mener, de trenger brakkvan .

men yngelen til crs,og kirsebær rekene, de blir liksom borte helt plutselig. masse egg men lite yngel.
å siden jeg har en gabonreke der mistenker jeg den for å ete opp yngelen,. men er usikker på om den faktisk gjør det,.
Hei
Det er jo en viss sjangs for at de kan ta de nyfødte rekene ettersom de tar mikroorganismer. De smårekene er jo utrolig små med en gang de blir klekket. Men dette er jeg absolutt ikke sikker på, og det kan hende jeg tar helt feil her. Du får nesten bare sette deg foran akvariet og se hva som skjer der inne

Det kan jo kanskje ha noe med kalknivået i akvariet ditt å gjøre da. Det må du nesten sjekke opp.

filathor
er ikke viftereke yngel jeg mener, de trenger brakkvan . men yngelen til crs,og kirsebær rekene, de blir liksom borte helt plutselig. masse egg men lite yngel. å siden jeg har en gabonreke der mistenker jeg den for å ete opp yngelen,. men er usikker på om den faktisk gjør det,.

Det er stor sansynlighet for at Gabon reker er synderen til at det er lav overlevelsesrate på annen rekeyngel. Hvis du googler gabonreke, så kommer du antagelig over en studie av matvanene deres. Etter den studien så spiser de alt som er smått nok, og er spiselig som havner i fangarmene deres.

Viftereke
joda, viftereka var synderen.. men nå er den dau...

så den ble spist opp av en horde snegler og reker i dag tidlig!!!

den tålte ikke vannbyttet i går tydligvis..

Hevn!
Var nok smårekene som allierte seg med sneglene og tok hevn over barnespisern!!
Hevn
hmmm man skulle bare vist,..

det så i alle fall slik ut..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap