- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hva skal man fore asiatiske jegersnegler med?
Hva skal man fore asiatiske jegersnegler med?
Hei, jeg er nybegynner i akvariehobbyen og har hatt karet mitt i ca en måned, 60l.
Når jeg var i byen i dag var jeg innom en dyrebutikk for å få meg et par snegler som kunne jobbe litt i sanden, men desverre så var personen jeg handlet med ukyndig om snegler og fant bare et par stykker som hun kunne selge meg for ti kroner stykket, så da kjøpte jeg begge to. Da jeg kom hjem gikk jeg i kunnskapsbasen for å finne hva slags snegler det var snakk om og da identifiserte jeg dem til å være asiatiske jegersnegler. Men jeg leser at de lever av andre snegler, og det har jeg ikke i karet mitt, og hvis jeg skal ha det så vil jeg gjerne at de skal kunne gjøre en jobb på bunnen.
Saken er den at jo mer jeg ser på disse jegerene jo penere syntes jeg at de er og jeg ønsker å beholde dem, finnes det noen "unyttige" billigsnegler som jeg kan fore dem med slik at de ikke tar eventuellt nyttige snegler som jeg ønsker å kjøpe senere?
På forhånd takk for svar.
Når jeg var i byen i dag var jeg innom en dyrebutikk for å få meg et par snegler som kunne jobbe litt i sanden, men desverre så var personen jeg handlet med ukyndig om snegler og fant bare et par stykker som hun kunne selge meg for ti kroner stykket, så da kjøpte jeg begge to. Da jeg kom hjem gikk jeg i kunnskapsbasen for å finne hva slags snegler det var snakk om og da identifiserte jeg dem til å være asiatiske jegersnegler. Men jeg leser at de lever av andre snegler, og det har jeg ikke i karet mitt, og hvis jeg skal ha det så vil jeg gjerne at de skal kunne gjøre en jobb på bunnen.
Saken er den at jo mer jeg ser på disse jegerene jo penere syntes jeg at de er og jeg ønsker å beholde dem, finnes det noen "unyttige" billigsnegler som jeg kan fore dem med slik at de ikke tar eventuellt nyttige snegler som jeg ønsker å kjøpe senere?
På forhånd takk for svar.
Postet 13.01.10 kl 23:17
Postet 13.01.10 kl 23:52