Kirsebærreke og blå tigerreke sammen?

Hei.

Har planer om å starte opp et helglass 19L akvarium. Usikker på om jeg skal kjøpe med heldekkende armatur eller ikke, har skjønt at det er best uten, men sliter med å finne en annen lyskilde til et såpass lite akvarium. Vil bli innredet hovedsaklig med javamose. Har planer om å kjøpe Fluval 1+ og sette inn blåsvamp i dette. Har ikke sett filteret selv, så må se an om jeg må ha noe foran innsuget så reker ikke forsvinner inn i det. Noen som vet om det vil bli et problem, og i så fall en løsning på det?

Men, hovedspørsmålet mitt er; kan jeg ha kirsebærreker og blå tigerreker sammen? Har sett på krysningstabellen på akvariereker.no, og hvis jeg ikke tar helt feil skal det gå greit, men vil dobbeltsjekke.

Slenger på et ekstra spørsmål; kan sakura gå med blå tigerreke? Vet at begge er Neocaridina, men i følge krysningstabellen skulle det gå bra..
Reker
hei på du,..

joda tigerreker og kirsebærreker går fin fint,. men sakura og kirsebær er litt uheldig mht at disse er en og samme reke, og vil utvannes litt,. dvs at du vil få mindre rene sakurareker..
en annen ting er at du bør ikke ha CRS og tiger reker da disse er fra samme familie og du vil ende opp med .... ja uvist. men i allefal ikke rene crs reker og omvent
Takk for svar. Vet at Sakura er en oppdrettsvariant av Kirsebærreke, så det hadde det nok ikke blitt uansett.

Da får jeg finne ut om det blir Kirsebærreke eller Sakura sammen med Blå Tiger.. Huff, vanskelig å bestemme seg..
det er vel lommeboka som bestemmer litt ? )
uansett dvergreker er superflotte,. har en hel drøss samlet i et kar,. grønne reker og kirsebær, og CRS,.
har tigereker også, men de går for seg selv..
Sant nok, lommeboka er fort et problem. Skal trekke i litt tråder for å få kontakt med akvarister i området, men i værste fall har jeg null problem med å kjøpe en gruppe blå tigerreker fra Akvariereker.no for 100kr pr stk.
Tigerreker
100 kr pr stykk ?? det var dyrt,. de selges her på dyrebutikk til 49 kr stk..

og de er "store" og blå,.
uansett varierer prisen mye på reker rundt om ser jeg..
kjøper bare litt sjeldne reker på akvariereker om det er aktuelt, ellers så sniker jeg en titt på bestilligslistene til dyrebutikken og velger det jeg vil ha
Akvariereker.no setter pris etter kvalitet på farge osv, men vil nok kjøpe et annet sted billigere hvis jeg finner. Får se an
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap