Død eplesnegle?

Satte opp en 60 liter med 3 eplesnegler, putta filtergugge i osv osv det skulle gå bra, sa tankene mine. Men det gjorde det ikke.
Ca en uke eller to etter at karet var satt opp lå alle 3 sneglene døde i karet.
De ligger på bunnen halvåpne, men har ikke gått i oppløsning enda... og de har ikke gravd seg ned i sanden, de bare ligger der.
Derfor jeg lurer på om de egentlig er døde, eller om de ligger i dvale p.ga kulden? Det er ingen varmepumpe i karet.

Derimot har det jo kommet litt mugg på den ene.... Så de må da være døde!
Skjønner ingenting jeg
Om du er i tvil om de er døde er det bare å løfte dem opp og lukte på dem. Døde eplesnegler lukter forferdelig!
jeg hadde en eplesnegle som hadde ligget over et døgn helt for seg selv litt åpen, trodde den var død å tok den ut,, satte den på kjøkkenet, en time etterpå hadde den krøpet av gårde.. vaalgte da å hive den tilbake i karet, å nå ser den da ganske oppegående ut,, vet ikke hva som feilte den.. men ble gledelig overrasket at den levde videre da

Men hvorfor er de sånn egentligt?
Eplesnegler liker å "leke døde". De ligger rett og slett bare og slapper av litt. Men som Omicron sa, er man i tvil er det bare å løfte dem opp. Du trenger så vidt å løfte den over vannskorpa før du kjenner lukta dersom den er død. For det lukter lik og værre enn det, dersom du har lukta en død eplesnegle kommer du aldri til å glemme det. *Grøss*
leste at de kunne ligge sånn en godt stund, fordi i det fri så gjore de dette får å få seg lengere vekk, de ligger der å blir tatt av strømmen å kommer seg til et annet sted de kan spise å kose seg. så de ligger sånn å tror de kommer seg noe videre :P

men som skrevet over her, lukt på de
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap