- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Pseudomugils furcatus og reker?
Pseudomugils furcatus og reker?
Postet 30.01.10 kl 22:29
Har selv hatt pseudomugil gertrudae, tenellus og signifer sammen med reker, noe som gikk fint, men fiskene var ikke mer enn 3-4cm. Din art blir større. En positiv ting er jo at pseudomugilene jeg har holdt iallefall, holdt seg i overflaten, mens rekene på bunn. Hadde plantevekst i sikkert over 50% av vannvolumet. Fikk lek hos både pseudomugil og rekene, som hadde eksplosiv vekst.
Postet 31.01.10 kl 11:45
oi så morsomt! kanskje jeg også får til det etterhvert det hadde vært gøy!
jeg har mange planter i akvariet,men mest i bakgrunnen (skal se om jeg får lastet opp et bilde på profilen min etterhvert). fikk pseudo'ene i går,så det tar nok litt tid før jeg går til anskaffelse av rekene. i mellomtiden får plantene og javamosen vokse videre.
har du et forslag til hva slags reker jeg kan ha?
har tenkt litt på kirsebærreke eller chrystal red shrimp. synes de grønne rekene også er veldig fine,men det står i basen at de er litt vanskelige (middels), så da vet jeg ikke om de er så lurt for meg å velge de, i og med at jeg er nybegynner...
har du erfaring med noen av disse rekene?
-linn
jeg har mange planter i akvariet,men mest i bakgrunnen (skal se om jeg får lastet opp et bilde på profilen min etterhvert). fikk pseudo'ene i går,så det tar nok litt tid før jeg går til anskaffelse av rekene. i mellomtiden får plantene og javamosen vokse videre.
har du et forslag til hva slags reker jeg kan ha?
har tenkt litt på kirsebærreke eller chrystal red shrimp. synes de grønne rekene også er veldig fine,men det står i basen at de er litt vanskelige (middels), så da vet jeg ikke om de er så lurt for meg å velge de, i og med at jeg er nybegynner...
har du erfaring med noen av disse rekene?
-linn
Postet 31.01.10 kl 13:34
Hadde grønne dvergreker i karet. De kan kanskje gjemme deg bedre også pga. fargen. Har fått best resultat med de grønne iallefall. De var over alt...
Syntes kirsebær og og grønnreker var lettere enn krystallreker. Men alle har vel forskjellige erfaringer på det..
Legger ved bilde av det ene pseudomugil/reke karet jeg hadde oppe på den tiden.
Syntes kirsebær og og grønnreker var lettere enn krystallreker. Men alle har vel forskjellige erfaringer på det..
Legger ved bilde av det ene pseudomugil/reke karet jeg hadde oppe på den tiden.
Postet 31.01.10 kl 16:38
Postet 31.01.10 kl 19:26
Postet 04.02.14 kl 19:22