Jegersnegler i overflata

Jeg satte inn tre jegersnegler i karet for tre dager siden, for å få ned den økende bestanden av pestsnegler. De gjør jobben så det suser

To ganger har jeg observert at de kryper opp til vannoverflata, lener seg bakover og lar deler av "kroppen" ligge i vannoverflata, men skjellet ned. Sånn ligger de ei stund, før de igjen kryper nedover. Hva gjør de? Henter luft? Og er det normal oppførsel, eller et tegn på noe?
Det er ikke noe å bekymre seg om...
Det der gjør mine også, spessielt om kveldene når karet er mørkt "spaserer" de på undersiden av vannflata
Veldig stilig praksis det der! Jeg får lyst til å prøve det samme!
Jeg tror de leter etter mat i vannoverflaten. I naturen er det jo ganske mye som lander på vannet og flyter.

Men det er faktisk veldig facinerende! Jeg skjønner ikke hvordan de klarer det. De rett og slett gtår på undersiden av vannet! De er sikkert wannabe Jesus :P
Pestsnegler
Hallo jeg har samme problem og vurderer å få tak i noen jegersnegler for å få bort pestsneglene men da jeg aldri har vert borti snegler før lurer jeg på om de trenger noe spesielt i akvariet.
Og hvordan de går i lag med discusene jeg ellers har .
Og om det går an å se forskjell på hann og hunn slik at jeg ikke plutselig får en mengde med snegler i akvariene mine da jeg har problemer med pestsnegler i to kar etter kjøp av planter på en lokal zoo butikk.
Svar på dette mottaes med takk.
Jeger snigler
dette er helt normalt at de henger litt i overflata, de henter luft, og spiser evt litt som flyter i vannskorpa.
jeger snegerl er helt ufarlig for andre fisk som discus ol,. men de liker ikke surt vann,. de må ha kalk for å bygge opp skallet sitt ellers ender de som gjennomhullete snegler som dør sakte.

eneste tingen jeger snegler er farlige for er , reker, og yngel som ikke er raske nok eller obs på at jeger sneglen er på jakt,.
har selv ved flere anledninger sett at de tar reker i bakhold,de graver seg litt ned, og venter til en reke er nerme nok og sniker seg så innpå og griper den fast,.

Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap