Mystisk insekt

Fant dette insektet i akvariumet mitt i dag, noen som har sett noe slikt?
Vet ikke om dette er ønskelig i et akvarium :-P
Kjøpt ny rot for ca en uke siden, kan den ha kommet fra et egg som har vært med rota inn i Norge? (mangroverot)

Håper noen kan si om dette er noe som må fjernes straks eller ikke....
Vil ikke ha mange av disse i eller utenfor akvariumet mitt hehe!
Det er jo et insekt med bein, men den svømmer ganske bra og.....

Hilsen
Joakim
Plussmedlem
Søk på vannymfe eller øyenstikkerlarve. Da ser du andre som har funnet noe lignende.
OK.
Da lar jeg den bare være inntil videre jeg, kan hende at en Thomas Cichlide fjerner den for meg
Vannnymfe (øyenstikker)
du har en øyenstikker i akvariet ditt,.

larvene er notoriske jegere og spiser andre vannlevende organismer som vanninsekter og små fisk.

tenker nok ciklidene dine vil ta seg av den her, hvis ikke ,får du tilslutt en fin øyenstikker.
Det er en vannymfelarve du har fått i akvariet ditt. Det er en nær slektning av øyenstikkeren, men larvene er tynnere, samt at de har en trebladet hale, mens øyenstikkerlarvene har to spisser. Det er langt fra første gang at akvarister har funnet slike i akvariet sitt. Hvis du har yngel eller annet smått i akvariet ditt, så bør du fjerne/flytte larven, da den er et ganske så glupsk rovdyr.
Den har to utstikkere på halen, så går utifra at det er en øyenstikker....
Minste fiskene mine er voksne kardinaltetraer, så tror ikke at noen blir spist opp
Takk for alle svar! Da lar jeg bare denne lille saken spise eller bli spist så får vi se hvor lenge den blir :-P
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap