Blandig

hvordan vil rekende se ut om det er blandig mellom gul reke og Kirsebær reke?
elle Kirsebær reke og Sakura Reke? og Sakura Reke og gil reke?
Krysning mellom Sakura og Kirsebær vil gi dårlig fargede Sakura-reker. Sakura er en avlsvariant av Kirsebærreken, med en mer intensiv rødfarge, som "vannes ut" når den krysses med den dårligere fargede Kirsebærreken. Usikker på hva krysning mellom Sakura/Kirsebær og Gul reke vil gi, antar at det blir dårlig fargede reker uansett.
sjønner det vet ikke va reker jeg vilha, har ikke så mye penger heller og vil ikke bare ha en sort :s
Danimv
hvordan vil rekende se ut om det er blandig mellom gul reke og Kirsebær reke? elle Kirsebær reke og Sakura Reke? og Sakura Reke og gil reke?

Alle disse krysningene er mulige siden alle rekene tilhører familien Neocaridina. Forøvrig er som sagt Sakura-reken en avlsvariant av Kirsebærreken, så om du blander Sakura-reken med Kirsebær eller Gul reke blir det nok bare en utvannet farge.. Om du blander Kirsebær og Gul reke vil de mest sannsynligvis få ca 50/50% gule og røde avkom, og evt noen "misfargede".

Danimv
sjønner det vet ikke va reker jeg vilha, har ikke så mye penger heller og vil ikke bare ha en sort :s

For å unngå uønskede krysninger er det enkelt og greit bare å kjøpe reker innenfor ulike familier f.eks Red Bee og Gul reke. Eller Tigerreke og Kirsebær/Sakura.
ja har funnet ut jeg vil ha tiger reke men vil ha andre sorter og, noen å anbefale?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap