Yngel og ukjent vesen

Har en tank med sakurareker hvor jeg har fått en masse yngel.
Da jeg satt og kikka etter yngelen så oppdaget jeg noen små dyr som drev rundt i vannet. De ser ut som små ormer på ca 1-2millimeter. og "svømmer" rundt ved å krølle seg sammen.

Noen som kjenner til disse?

Og trenger rekeyngel noe ekstra for utenom det de voksne får?
Det har kommet innlegg hver dag her på Akvaforum om dette med ukjente småkryp folk ser i akvariene sine Man skulle tro at det var sannsynlig at folk nå SNUBLET over svaret i disse trådene snart, uten engang å forsøke, og uten å engang måtte søke litt rundt

Jeg har svart i to-tre tråder siden i går om dette.
Her er en tråd om kryp i akvariet, og her er en tråd til om nesten det samme.

PS! Nei, rekeyngel spiser det samme som de voksne med en gang de er klekket.
Nja var ikke mye svar på hva det faktisk er for noen, men en bekreftelse på at andre også har dem.

Regner ikke med de er farlig, men siden dette er ett rekekar så spiser vel ikke rekene disse opp? Kunne tenke meg at det kan bli ganske mange ettehvert
Har drevet med akvarier noen år og kan ikke huske å ha sett sånne ormer før jeg nå for litt siden bestemte meg for å ha et kar med kun kirsebærreker. Men nå fikk jeg jo svar på det jeg lurte på
Vet jo at det er mikroorganismer og slikt i akvariet, men ante ikke at de kunne være så ''store'' hehe
Takker for oppklaringen.
har en snikende misstanke om at de kommer av overfôring i mitt tilfelle. så får prøve å minimere dette. Ser ikke for meg at det er noe sjakktrekk å sette inn fisk, da de vil spise det meste av yngelet også.

FishAndNoChips
Takker for oppklaringen. har en snikende misstanke om at de kommer av overfôring i mitt tilfelle. så får prøve å minimere dette. Ser ikke for meg at det er noe sjakktrekk å sette inn fisk, da de vil spise det meste av yngelet også.

Det finnes mange typer micro organismer i vannet, det er faktisk viktig får å få god balense i karet. De fleste er for små til å synes, men en del er større. Planarier (Flatorm) er bare en av mulighetene. Rundorm, daphnier etc er andre familier med micororganismer som ikke er uvanlige å få inn i karet.

Det er flere som sier det tar lengre tid å få god balanse i karet når vannet hentes fra moderne vannverk med ultrafiolett filter enn tidligere.

De fleste av disse dyrene er nyttige, også som signal på overforing
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap