- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvordan lokke sandsengler opp fra sanden?
Hvordan lokke sandsengler opp fra sanden?
Postet 05.03.10 kl 00:16
Postet 05.03.10 kl 01:36
Litt varierende avhengig av hva slags fisk du har, men evt. kan du legge f.eks. en agurkbit tredd på en skje på bunnen når lyset er skrudd av. Vær våken halve natta (sånn som jeg er, en smule dårlig døgnrytme) eller stå opp tidlig, og plukk ut agurkbiten mens det er mørkt i akvariet og mørkt i rommet. Hvis du har fisker i karet som spiser agurken fungerer det naturligvis dårligere
Postet 05.03.10 kl 02:54
Postet 05.03.10 kl 20:38
Postet 05.03.10 kl 21:32
Postet 06.03.10 kl 00:04
Akkurat det lurte jeg også på.
Er det bare slam og avføring du vil fjerne roter du litt i sanden samtidig som du suger vekk vannet med slamsuger eller slange.
Om du har alger på glasset fjerner du disse med en algeskrape eller algemagnet uten å ta ut fisk eller inventar.
Annen vasking kan jeg ikke komme på i farten. I hvert fall ingenting som omfatter å bruke samme akvarium og sand videre.
LJ
Er det bare slam og avføring du vil fjerne roter du litt i sanden samtidig som du suger vekk vannet med slamsuger eller slange.
Om du har alger på glasset fjerner du disse med en algeskrape eller algemagnet uten å ta ut fisk eller inventar.
Annen vasking kan jeg ikke komme på i farten. I hvert fall ingenting som omfatter å bruke samme akvarium og sand videre.
LJ
Postet 06.03.10 kl 00:33
Postet 10.03.10 kl 19:52