Korallstein vs mineralstein??

ser at rekene jeg har bestilt meg trenger mineralstein i vannet, men idag når jeg fikk hjem akvariumet, så var det stappet fullt med korallsteiner, som min mann mener er kalksteiner, trenger de da mineralsteiner i tillegg da???

jeg har jo bestilt mineralstein, så kommer til å bruke den uanssett til den er brukt opp, men trenger de det når de har mengder av disse andre kalk/korallsteinene???
hei du kommer til å få en høy ph og gh med korallstein i vertfall,men det er du gjerne klar over.mannen din har nok rett i at korallstein inneholder mye kalk.
Ildhale
hei du kommer til å få en høy ph og gh med korallstein i vertfall,men det er du gjerne klar over.mannen din har nok rett i at korallstein inneholder mye kalk.

er det ikke bra ?? jeg skal ha reker i det, å noe små fisk, som kardinaltetra, blind tetra, corydoras, danio osv, men skal ihvertfall ha reker røde og svarte biereker er det jeg har bestilt, er det dårlig for de med høy ph og gh?, å hvilken vei er høy ph? de skal ha 6-7 i ph, hvor er det i forhold til høy ph?

bør jeg la være å bruke korallsteinene??
beklager at jeg spør deg i senk, men er så usikker selv her nå, å vil lage det best mulig fra begynnelsen av
Ville ikke prøvd det, reker liker ikke så høy PH. Og PH'n kommer til å bli høy hvis du bruker "korallsten"/kalksten.
ok, da skal den bort med en gang takk for hjelpen, da blir det røtter og en mengde med planter heller
hei igjen du spurte meg om ph,skal du ha ph på mellom 6-7 er vannet lett surt.ph7 nøytral,når du bruker korallstein kan du få ph på over 8.bruker du sand som ikke inneholder kalk,samtidig som du har røtter i akvariet får du lett surt vann,som passer bedre til dine reker.
Ildhale
hei igjen du spurte meg om ph,skal du ha ph på mellom 6-7 er vannet lett surt.ph7 nøytral,når du bruker korallstein kan du få ph på over 8.bruker du sand som ikke inneholder kalk,samtidig som du har røtter i akvariet får du lett surt vann,som passer bedre til dine reker.

Ok, tusen takk for et flott svar, det forstod jeg
sanden som fulgte med akvariumet er det nok kalk i siden det har vært malawi kar med masse kalksteiner i, men det går forhåpentligvis ut av igjen fort, får jeg satse på, skal ihvertfall måle phen så snart vannet er fyllt i, og karet har gått litt, å følge med har mange tester til å sjekke med
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap