Identifikasjon av snegle

Heisann
Har et lite problem med snegle oppblomstring i mitt kar.
Jeg har aldri kjøpt snegler, men regner med noen kom med mine planter når jeg kjøpte dem. Lurer på nå hvilken snegler jeg har, og om jeg bør skaffe meg en jeger eller 2 for å bli kvitt dem, eller om de kan leve videre i karet.
Har mistanke om at de formerer seg.

(Beklager, "litt" dårlig mobil kamera.)
Det er en pestsnegle, altså en snegle som ikke mangen er så glad i...
Den kommer med plantene dine da stort sett alle plantekar har denne sneglen.. Formere seg vanvittig fort og kryper snart overalt.. Har også fått noen i mitt nye akvarie selv om jeg spylte og gikk nøye gjennom alle plantene.

Sneglen du har på bildet er denne

Skaff deg jegersnegle, vet ikke hvor stort kar du har men i en 100L hadde jeg skaffa meg 10stk og solgt dem videre når det er tomt med mindre du vil ha dem.. Da trenger dem for i ny og ne.

OBS: jegersneglen tar også eplesnegler, sandsnegler o.l.

mvh Kenneth
Takker for raskt svar, ser også på bildene i databasen at eggene som henger på vinduet nå må vekk.
Ser i databasen at jegersnegle spiser vanlig fiskefôr også? Så burde ikke være noen problem å ha et par i 54 literen min.
Neida, den spiser fiskefor også så sant det ikke er annet og spise men den er jo kjøttetende.
Hiv inn en 5-6 snegler i 54L din. Den spiser rundt 1-3 snegle i uka.. mtp størrelsen det var på sneglen i bildet ditt er det nok ganske mange flere som er mindre rundt om i karet!

Happy snail hunting
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap