Rask og smertefri avliving av 1 amanoreke og 30+ pestsnegler?

Jeg har en gjenlevende amanoreke etter en periode med porselenssyke, men den ser ikke frisk ut, og tenker jeg skal la den slippe og lide. Dør den like momentant ved koking som små fisk gjør?

Også problem nummer to: jeg skal pakke ned 3-literen som for øyeblikket inneholder 30+ skive- og damsnegler. Og før noen foreslår det; nei, jeg kommer ikke til å skvise dem etterhvert som jeg ser dem. Jeg tenker på om det finnes noe annet enn sneglegift som man kan ha i vannet som vil ta livet av dem momentant? Det er et fungerende filter der, og jeg har ikke tenkt å ta vare på filtersvampen, så dette vil blande seg fort.

Takker på forhånd for svar.
Bruker fosskokende vann til små fisk og vil tro at det funker til reker og snegler også
VT
Jeg også gjør det med små fisk, men reker har jo skall, så jeg vet ikke om det vil gå like fort? Eller er de såppas små at dette ikke har noe å si?
Tror ikke skallet har særlig mye å si i nesten 100 graders vann
Rekene vi kjøper å spiser blir jo kokt levende, samme med krabber med tykke skall. Krabber dør fort vet jeg, nesten momenrant
VT
Bare nesten momentant. Jeg vet at med hummer tar det noen sekunder
Tilsetting av en eller annen såpe? eller klor? Ville det funket på sneglene?
Nå blir det litt feil å sammenligne ett hummerskall som sikkert kan bli 0,5 cm tykt på det tykkeste med bitte små snegleskall som jeg tipper er rundt 0.1-0.2 mm tykt. Jeg er ganske sikker på at hvis du slipper sneglene ned i en kjele som koker (altså på plata) Vil de dø utrolig fort

Mvh: PK
Majones
Tilsetting av en eller annen såpe? eller klor? Ville det funket på sneglene?

Vil vel si at det mere grusomt og tidkrevende
Fosskok vann du
VT
PS Du har ikke sjanse til å gi døm bort da evt butikk ??
Grøten
PS Du har ikke sjanse til å gi døm bort da evt butikk ??

Tror ikke du finner en dyrebutikk som tar imot en syk reke og 30 PESTsnegler.
Bruk en hammer. Raskt og smertefritt.
Orphan
Bruk en hammer. Raskt og smertefritt.
Skal jeg sitte med 30+ dam- og skivesnegler og hamre dem en etter en? xD

Vel, altså, det største problemet blir å finne alle sammen, så jeg tipper jeg fosskoker vann, har oppi rot, planter, filter og til slutt grus. Høres fornuftig ut?
jeg koker jo svære krabber fra havet og de dør med en gang om dø slipper dem ned i kokende vann med hodet først
Fjerner dette innlegget jeg, ser at jeg misforstod litt

Jeg tror det å putte de i kokende vann er det mest humane ja. Men det kan ikke tenkes at noen vil ha damsneglene da? Det er ikke alle som ser på disse som pestsnegler (meg foreksempel
det skjer jo med kjeramikk . det sprekker med store forandringer i tempratur
Jeg har spurt om noen vil ha dem, men de fleste har fra før og jeg vil ikke sende i posten med de temperaturene som er nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap